دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آذر 1399 - 10:45

سفینه فضاپیمای ویرجین گلکتیک در آزمایش پرواز شکست خورد

سفینه فضاپیمای شرکت ویرجین گلکتیک نتوانست سفینه خود را با موفقیت به پرواز درآورد.
کد خبر : 547912
فضا 1.jpg

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، مهندسان شرکت  ویرجین گلکتیک نتوانستند در آخرین آزمایش سفینه فضاپیمای اسپیس‌شیپ2( SpaceShipTwo) نتیجه موفقیت‌آمیزی را به‌دست آورند.


به تازگی این سفینه برای بررسی هرگونه ایراد احتمالی به پرواز درآمد ولی تنها لحظاتی پس از بلند شدن از روی زمین موتورها دچار نقص فنی شده و خلبانان مجبور به فرود اضطراری شدند. خوشبختانه در این حادثه کسی آسیب ندید ولی باتوجه به اهمیت این آزمایش عدم موفقیت در این مرحله نوعی شکست برای ویرجین گلکتیک محسوب می‌شود.



بسیاری از مردم دنیا شرکت انگلیسی ویرجین گلکتیک را به دلیل ارائه طرح‌های جذاب از سفر گردشگری به ماه می‌شناسند. ویرجین گلکتیک قصد دارد با سفینه‌های مخصوص خود در هر سفر به خارج از کره زمین تعدادی از علاقه‌مندان به سفرهای فضایی را تا نزدیک ماه ببرد و پس از گردشی در حوالی این سیاره دوباره به زمین برگرداند.


هیجان برخی از طرفداران نجوم تا حدی است که از مدت‌ها پیش برای حضور در برنامه گردش فضایی ویرجین گلکتیک پول پرداخته و ثبت‌نام کرده‌اند. این شرکت هنوز هیچ زمان دقیقی از سفر گردشی به ماه اعلام نکرده است و برنامه‌ای برای پیش‌ثبت‌نام مجدد نیز ندارد. پس از اسپیس‌ایکس شرکت ویرجین گلکتیک یکی از شناخته‌شده‌ترین صنایع فضایی در جهان است.


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته