دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آذر 1394 - 15:39

کشف چهره‌ای پنهان شده زیر پرتره مونا لیزا

یک دانشمند فرانسوی می‌گوید با استفاده از تکنولوژی بازتاب نور توانسته است پرتره دیگری را در زیر نقاشی مونالیزا، اثر داوینچی کشف کند.
کد خبر : 54622

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از BBC، پاسکال کوت بیش از ۱۰ سال با استفاده از این تکنولوژی روی این تابلو تحقیق کرده است. او مدعی است نقاشی دیگری زیر نقاشی اصلی قرار دارد. در تصویری که کوت به دست آورده چهره‌ای دیگری نیز دیده که خط نگاهش شبیه پرتره اصلی می‌شود.


موزه لوور در سال ۲۰۰۴ به او اجازه داد که به این تابلو دسترسی داشته باشد و این موزه هنور درباره ادعای کوت نظری نداده است.


در تصویر کوت، فردی نشسته نشان داده می‌شود که شباهت زیادی به نقاشی اصلی دارد اما لبخند نمی‌زند. دستاورد کوت بحث‌های فراوانی میان کارشناسان هنری و متخصصان آثار داوینچی به راه انداخته است. او با استفاده از تکنیکی که «روش تقویت لایه‌ای» نامگذاری شده روی این نقاشی تحقیق کرده است.


تابلو نقاشی مونا لیزا که با نام لبخند ژوکوند هم شناخته می‌شود، رمزآلودترین اثری هنری جهان است و تاکنون محققان زیادی وقت خود را صرف کشف هویت این زن و نسبتش با لئوناردو داوینچی کرده‎اند. تاریخ خلق این اثری بین سال‌های ۱۵۰۳ تا ۱۵۱۷ تخمین زده می‌شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: موزه لوور
ارسال نظر
هلدینگ شایسته