دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آذر 1399 - 15:16
سازمان بهداشت جهانی:

اختلالات کرونا، مرگ‌و‌میر ناشی از مالاریا را افزایش می‌دهد

گزارش سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد اختلالات ویروس کرونا می‌تواند مرگ‌و‌میر ناشی از مالاریا را افزایش دهد.
کد خبر : 544759
cholera-1000x600.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه فناوری خبرگزاری آنا از سی ان ان، طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، بیماری همه‌گیر Covid-19 و کاهش دسترسی به درمان ضد مالاریای مؤثر ناشی از آن می‌تواند در سال جاری 100هزار نفر را در کشورهای جنوب آفریقا به دلیل بیماری مالاریا به کام مرگ بکشاند.


طبق گزارش جهانی مالاریا از سازمان بهداشت جهانی، بسیاری از کشورها سطح متوسطی از اختلال (درمان مالاریا) را گزارش کرده‌اند.


تجزیه‌وتحلیل مدل‌سازی نشان داد که کاهش دسترسی به 10 درصد از درمان مؤثر ضد مالاریا می‌تواند منجر به 19هزار مرگ اضافی در منطقه شود. همچنین کاهش 50 درصدی می‌تواند منجر به 100هزار مرگ اضافی در پایان سال 2020 شود، حتی اگر تمام فعالیت‌های پیشگیری پایان یابد.


دکتر ماتشیدیدو موئتی، مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در آفریقا، گفت: درحالی‌که آفریقا به جهانیان نشان داده كه اگر در کنار هم قرار بگیریم می‌توانیم مالاریا را (به‌عنوان تهدیدی برای بهداشت عمومی) پایان دهیم، اما متأسفانه پیشرفت در این زمینه متوقف ‌شده است. ویروس کرونا تلاش‌های ما را برای غلبه بر مالاریا، به‌ویژه معالجه افراد مبتلابه این بیماری، از بین می‌برد.


طبق آمار در سال 2019، 229 میلیون مورد ابتلا به مالاریا و 409هزار مرگ ناشی از ثبت شده است.


انتهای پیام/4112/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته