دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آبان 1399 - 15:55
ایجادی مطرح کرد؛

حمایت از صاحبان ایده در 7 حوزه/ ایجاد پلی میان صنعت و دانشگاه

دبیر مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی گفت: صاحبان ایده در هفت حوزه نانو می‌توانند از زیرساخت‌های این مرکز برای توسعه محصول استفاده کنند.
کد خبر : 541347
156875941.jpg

محمد ایجادی در گفتگو با  خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا  با اشاره به این که مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی فعالیت خود را از دو سال پیش آغاز کرده است، بیان کرد: تاکنون 12 محصول را در اِشل NBC توسعه داده شده است. اشل NBC  به این معناست که محصول ویژگی‌های ورود به بازار را داشته باشد. در حال حاضر نیز  24 محصول مرکز ICAN در مرحله توسعه قرار دارند. 


وی افزود: رسالت مرکز ICAN ایجاد پلی میان صنعت و دانشگاه است. داشنجویان، اساتید و صاحبان ایده می‌توانند با استفاده از زیرساخت‌های این مرکز پروژه خود را پیش ببرند تا به مرحله تولید و عرضه به بازار برسد. ICAN در هفت حوزه فناورانه شامل نانومواد، نانوپوشش، پلاسمای سرد، نانوالیاف، اینترالکترونیک، کَویتیشن یا فناوری کویتاسیون و اولتراسونیک پلتفرمی را ایجاد کرده است.


دبیر مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی گفت: در این حوزه‌ها زیرساخت‌ها، از اِشل آزمایشگاهی تا نیمه‌صنعتی، در اختیار توسعه‌دهندگان و صاحبان ایده قرار می‌گیرند. علاوه‌بر این مشاوره‌های کسب‌وکار و فنی نیز برای آنها فراهم می‌شود. قرارداد سه‌جانبه‌ای میان ICAN ، شرکت توسعه‌دهنده و صاحب ایده منعقد می‌شود تا محصول یا خدمت به مرحله عرضه به بازار برسد.


ایجادی گفت:وظیفه ICAN تأمین منافع فناور و صاحب ایده در بلندمدت است. شرکت توسعه‌دهنده نیز سهم خود را در انتهای کار برمی‌دارد. درنهایت این همکاری و مشارکت محصول یا خدمتی توسعه می‌یابد  که در مرحله بعدی وارد فاز بازاریابی و فروش می‌شود.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته