دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آبان 1399 - 14:00
باقری مطلق در گفتگو با آنا:

انجمن‌های علمی بازوی اجرایی ستاد نانو در دانشگاه‌ها هستند/ ترویج نانو در قالب آموزش عمومی و تخصصی

مدیر ترویج فناوری نانو در سطوح دانشگاهی ستاد توسعه فناوری نانو گفت: انجمن‌های علمی بازوهای اجرایی ستاد نانو در دانشگاه‌ها هستند که بستر آموزش عمومی نانو را فراهم می‌کنند.
کد خبر : 540784
thumbnail_9ae6071ac321df59b22d049531184aa1.jpg

محمد باقری مطلق در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا   با اشاره به این که ستاد توسعه فناوری نانو چند برنامه ترویجی را در سطح دانشگاه‌ها پیگیری می‌کند، بیان کرد: یکی از این برنامه‌های کارگروه ترویجی ستاد آموزش به صورت عمومی و تخصصی است.  آموزشی عمومی شامل فعال کردن انجمن‌های علمی در دانشگاه‌ها می‌شود که بازوی اجرایی کارگروه به شمار می‌روند.


وی افزود: انجمن‌های علمی نهادهای ترویجی ستاد توسعه فناوری نانو در دانشگاه‌ها به شمار می‌روند. این نهادها با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها کارگروه‌های مختلف برگزار می‌کنند، دانشجویان را در آن ثبت‌نام می‌کنند و آموزش می‌دهند. این فعالیت در حوزه آموزش عمومی دسته‌بندی می‌شود چراکه در این کارگروه‌ها اطلاعات عمومی، از نانو چیست تا چه کاربردی دارد، در قالب رویدادهای مختلف در دانشگاه‌ها آموزش داده می‌شوند.


مدیر ترویج فناوری نانو در سطوح دانشگاهی در ستاد توسعه فناوری نانو گفت: آموزش تخصصی نیز به شکل دوره‌های آنالیزی برگزار می‌شود و در آن از فرد خواسته می‌شود باتوجه به آنالیز یک ماده یا دستگاه تحلیلی ارائه دهد. این رویدادها در سایت آموزش و فناوری نانو انجام می‌شود که مرجع این حوزه در کشور است. در این سایت آموزشی بین 600 تا 700 مقاله آموزشی وجود دارد و بخش آموزش آنلاین آن نیز اخیراً راه‌اندازی شده است.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

برچسب ها: ستاد نانو نانو
ارسال نظر
قالیشویی ادیب