دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آذر 1394 - 17:19
سازمان اسلامی دانشجویان ایران (سادا):

گام عملی خود را برای تحقق مردم سالاری دینی و برگزاری هرچه با شکوه تر انتخابات پیش رو بر می‌داریم

سازمان اسلامی دانشجویان ایران (سادا) با صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز دانشجو تاکید کرد: «فعالین تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با پویایی، زنده دلی، استقلال عمل و بدون وابستگی به جریانات خارج از دانشگاه و با در نظر گرفتن مصالح ملی در راستای تحقق شعار سال«دولت و ملّت، همدلی و هم‌زبانی» اعلام می دارند.»
کد خبر : 54131

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:


“بسمه تعالی “


جنبش دانشجوئی؛ یعنی دانشجوی متحرک، دانشجوی فعال؛ دانشجوئی که از نیروی فکر و توان جسمی و روحی خودش می‌خواهد برای پیشرفت استفاده کند؛ سنگین‌ترین مسئولیت بر عهده‌ی مسئولان و انواع نخبگان جامعه است؛ نخبگان علمی و نخبگان فکری و نخبگان سیاسی، لیکن جریان دانشجوئیِ فعال هم مسئولیت سنگینی دارد. یکی از مسئولیتهای جریان دانشجوئی، تلاش برای فهمیدن است؛ یعنی تفکر.


مقام معظم رهبری(مدظله العالی)


یکی از مهمترین نیروهایی که در جریان شکل گیری انقلاب اسلامی و تداوم آن نقش بسیار تاثیرگذاری داشت، فعالین دانشجویی بوده اند. جنبش دانشجویی به عنوان موتور محرک جامعه همسو با اقشار دیگر مردم و به عنوان قشری آگاه، تاثیرات بسزایی در روشنگری و انتقال مفاهیم ارزشی و انقلابی به آحاد جامعه داشته است.


دانشجویان با دارا بودن سه ویژگی خصیصه سنی که عامل اصلی حرکتهای خودجوش اجتماعی و سیاسی است، روحیه معرفتی که عامل اصلی پرسشگری و انتقاد و مطالبه گری است و همین ویژگی دانشجو، محور اصلی تحرکات اجتماعی شناخته شده و خصیصه آرمانخواهی که ذات فعالیت دانشجویی است، توانسته نقش سازنده در ارکان مختلف جامعه ایفاد کند.


شهید مظلوم بهشتی به درستی اعلام داشت: هر اندازه روحیه جوان محکمتر باشد، در برابر رویدادهای تلخ مقاومت فزونتری نشان خواهد داد، و کمتر در معرض تهاجم طوفان های خشم و نفرت و بخل و حسد و انتقام جویی قرار خواهد گرفت. شور و نشاط، موتور حرکت و عمل است و بدون آن هیچ طرحی به مرحله تحقق نمی رسد.


جنبش دانشجویی با تاریخ پر فراز و نشیب خود توانست گفتمان پربار در اختیار نسل جدید قرار دهد که آرمانخواهی و مطالبه گری از شاخصه های مهم ان است.


از این رو فعالین دانشجویی برخود وظیفه دانسته‌اند با رصد و تحلیل مسائل، با جریان شناسی صحیح، با اعلام مواضع بجای خود بعنوان قشری مطالبه گر سعی در ارتقای امور جامعه داشته باشند.


با تاملی در تاریخ و تعمقی در اوضاع و احوال جهان به خوبی درک می‌شود که دانشجویان امروز به آن سبب که از سرمایه‌های عظیم اجتماعی هستند، رقم زننده سرنوشت جامعه می باشند.


در این خصوص رهبر معظم انقلاب با دیدی عمیق مخاطب خود را در دو نامه اخیر معطوف به جوانان غرب نموده و چه حکیمانه و از سر دلسوزی آنان را به شناخت و درک صحیح و به دور از تبلیغات و حواشی سردمداران استکبار فراخوانده اند.


در این میان فعالین تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با پویایی، زنده دلی، استقلال عمل و بدون وابستگی به جریانات خارج از دانشگاه و با در نظر گرفتن مصالح ملی در راستای تحقق شعار سال«دولت و ملّت، همدلی و هم‌زبانی» اعلام می دارند گام عملی خود را جهت تحقق مردم سالاری دینی و برگزاری هرچه با شکوه تر انتخابات پیش رو با احترام به همه سلایق سیاسی برداشته و اجازه استفاده ابزاری از دانشگاه و دانشجو و و تبدیل شدن سپهر دانشگاه به جولانگاه سیاسی احزاب و گروه ها نخواهند داد و حسب ماهیت اصلی خود که همانا آگاهی بخشیدن به جامعه است، با دعوت از شخصیت های سیاسی در جهت معرفی و اعلام برنامه های آنان از هر سلیقه و نوع نگاهی در چارچوب قانون در دانشگاه به عنوان اصلی ترین مرکز تولید فکر و اندیشه و انعکاس آن در جامعه سعی در با شکوه تر برگزار شدن انتخابات پیش رو دارد و مطالبه می نماید که در فضای کاملا تعاملی افراد و گروه ها برنامه های حمایتی خود را در خصوص دانشگاه آزاد به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری دنیا که به راستی شجره طیبه علمی انقلاب است و بار نیمی از آموزش عالی کشور را به دوش می کشد اعلام نمایند.


در اینجا لازم است با اشاره به اهمیت دانشگاه و دانشجو به عنوان دو عنصر اصلی رشد علمی و فرهنگی در کشور اعلام داریم که نیاز اصلی کشور در عصر امروز دستیابی به علوم نوظهور و پیشرفته ای است که دستیابی به آن دست برتر ایران را در مواجهه با دیگر کشورها نشان میدهد و این مهم محقق نخواهد شد جز در سایه آموزش عالی جوانان به عنوان متخصصان آینده ساز کشور که متاسفانه در دهه اخیر با عزیمت جوانان ایران اسلامی به کشورهای منطقه به منظور تحصیل در دوره های تکمیلی، که جزو دانشگاه هایی با کیفیت بسیار نازل است موجب شد تا علاوه بر خروج دانش آموختگان، استقاده از ظرفیت موجود داخل کشور در حوزه تحصیلات تکمیلی مورد غفلت واقع شود و علاوه بر تحمیل هزینه های مادی گزاف به کشور، خسارات فرهنگی جبران ناپذیری را بر کشور وارد کند که این امر از عوامل عدم تحقق تولید علم در کشور خواهد بود.


سازمان اسلامی دانشجویان ایران(سادا) با مطالبه این مهم از مسولین دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری دنیا خواستار اجرای کامل توسعه تحصیلات تکمیلی در تمامی استانهای کشور در جهت حفظ منابع انسانی می‌باشد و حمایت بیش از دویست و چهل نماینده مجلس از این طرح را الزامی برای هرچه بهتر و سریعتر توسعه دادن تحصیلات تکمیلی در تمامی استانهای کشور می‌دانیم.


سازمان اسلامی دانشجویان ایران(سادا) با تاکید بر مطالبه خود در راستای اجرای کامل این مهم از ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان می‌کند که بر مسوولین کشور لازم است با فراهم کردن بستر توسعه علمی کشور در حفظ دانشجویان به عنوان سرمایه های انسانی کشور، از ایشان در ارتقای علمی کشور استفاده بهینه نماید و در حفظ منابع انسانی که ارزشمند ترین ثروت فکری کشور میباشد صیانت نماید.


در پایان تقدیر و تشکر خود را از هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و حمایت های بی دریغ ایشان با صدور بخشنامه های متعدد حمایتی در راستای تقویت فعالیت های دانشجویی من جمله بخشنامه تسهیل فعالیت تشکل ها، تکریم دانشجو و عدم تجسس در امور دانشجویان که کمک به حفظ استقلال آنها نمود، اعلام میداریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب