دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

احتمال فروش لامبورگینی، بنتلی و دوکاتیرا از سوی فیات

شرکت فولکس‌واگن آلمان که برای پوشش خسارات ناشی از رسوایی تقلب، وام میلیاردی دریافت کرده است، ممکن است زیرمجموعه‌های خود را برای بازپرداخت وام بفروشد.
کد خبر : 53841

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، اخبار مربوط به رسوایی تقلب فولکس واگن هنوز هم ادامه دارند و هنوز هم هر روز با جذابیت تازه‌ای همراه هستند. در آخرین خبر از جزئیات برنامه این غول خودروسازی آلمان، مشخص شده است که فولکس برای پوشش خساراتی که باید به مشتریان بپردازد، 20 میلیارد یورو وام گرفته است.


پیش‌تر به دنبال تحقیقات سازمان محیط زیست آمریکا، مشخص شد که خودروهای دیزلی فولکس واگن که در هفت سال گذشته در ایالات متحده فروخته شده‌اند، از نوعی نرم‌افزار بهره گرفته‌اند که تست‌های آلایندگی را گمراه می‌کرد.


به دنبال این رسوایی، فولکس میلیون‌ها دستگاه خودروی شخصی دیزلی و حتی برخی بنزین‌سوز‌ها را فراخواند و به مشتریان خود وعده داد به آنها خسارت پرداخت می‌شود.


بخشی از خسارت‌های کلانی که این شرکت به غیر از جریمه دولتی آمریکا باید بپردازد، به خودروهایی مربوط می‌شود که ارزش به‌روزرسانی و اعمال تغییرات تازه را ندارند و درنتیجه باید تمام قیمت خودرو به مالک آن پرداخت شود.


براساس جزئیات تازه‌ای که رویترز منتشر کرده است، یکی از شروط دریافت وام 20 میلیارد یورویی فولکس، تضمین بازپرداخت این وام است که باعث شده فولکس برای فروش زیرمجموعه‌های لوکس خود مانند لامبورگینی، بنتلی و دوکاتی، اعلام آمادگی کند.


در قرارداد این وام، فولکس در صورتی که به سطح مالی مشخصی نرسد، این شرکت‌ها را برای تأمین مالی بازپرداخت، به فروش می‌گذارد. این شرکت‌ها که تولید‌کننده خودروها و موتورسیکلت‌های بسیار لوکس هستند، تولید محدود و بازار هدف بسیار خاص دارند و درنتیجه سودآوری آنها نمی‌تواند چندان امیدبخش باشد.


همچنین به تازگی مشخص شده است که فولکس در مجموع 78 میلیارد یورو وام دارد که برای بازپرداخت آن حتی ممکن است شرکت‌های بزرگتر خود را نیز به فروش برساند. یکی از زیر مجموعه‌هایی که صحبت از فروش آن به میان آمده، «مان» است. برند مان در زمینه تولید موتور کشتی، دیزل ژنراتور، تجهیزات سنگین صنعتی و خودروهای سنگین فعالیت دارد و سهام عمده آن در اختیار فولکس است.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته