دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در واحد نجف‌آباد صورت گرفت؛

معرفی ۱۴۵ اثر برتر در جشنواره فرهنگی، هنری و ادبی دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان

جشنواره آثار فرهنگی هنری و ادبی دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان با معرفی ۱۴۵ اثر برتر از ۱۰۰۰ اثر ارسالی به کار خود پایان داد.
کد خبر : 5344

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، اختتامیه جشنواره آثار فرهنگی هنری و ادبی با حضور جمعی از مسئولان، روسای دفا‌تر فرهنگ اسلامی، استادان و دانشجویان، دانشگاه‌های استان اصفهان در کتابخانه مرکزی دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد برگزار شد.


رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان و امام جمعه موقت اصفهان در این مراسم با تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) و قدردانی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد به ویژه دکتر امیری اظهار کرد: با بررسی تاریخ هنر و آثار به جای مانده در اماکن مذهبی کشورمان پی می‌بریم که هر جا هنر با معنویت گره خورده و پیوند یافته ماندگار شده است و هر جا از معنویت دور شده است پس از مدتی کوتاه از بین رفته است. ان شاءالله بتوانیم با برنامه ریزی خوب در امور فرهنگی و آموزشی اصفهان را که مهد هنر ایران اسلامی است به عنوان ممتاز‌ترین استان در کشور مطرح کنیم. باید در آینده کارهای فرهنگی هنری را به شکلی نو تبلیغ کرد تا تاثیرگذار باشد.


حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی با قدردانی از مسئولان دفا‌تر فرهنگی و کار‌شناسان واحد‌ها درخصوص اهمیت نماز و حجاب گفت: نماز بزرگ‌ترین آموزش حجاب است نماز یک آموزش عملی اسلام است. تمام احکام در دل نماز است. مثل اعتقادات، دعا، توجه به خدا، طهارت و پاکی. بسیار زیادی از مشکلات زندگی عدم توجه به نماز است. باید به دانشجویان محبت و خوبی کرد و از راه هنر آنها را به اسلام و دینداری فرا خواند.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد نیز اظهار کرد: برای پیشبرد برنامه‌ها باید از تغییر و تحولات به بهترین نحو استفاده کنیم و اینجاست که در این زمان که عصر صنعتی و بی‌عاطفگی است نیاز جامعه بخصوص نسل جوان ما به پرورش معنویت و الگوگیری از ائمه اطهار (س) امری ضروری به نظر می‌رسد و برای تبیین این موضوع باید از زبان هنر که بلیغ‌ترین زبان ها است، استفاده کرد چرا که هنر و پدیده‌های هنری رابطه تنگاتنگی با نیازهای معنوی و اجتماعی انسان‌ها داشته و این ارتباط آنچنان بهم تنیده شده است که تفکیک آنها از هم ممکن نیست.


دکتر سید محمد امیری ادامه داد: از این رو نقش هنر و ضرورت آن در پرورش ابعاد اخلاقی و معنوی شخصیت و تقویت ایمان مذهبی و پرورش روحیه اعتقادی انسان‌ها بسیار اهمیت پیدا می‌کند. با استفاده از صاحبان فکر و اندیشه با بکار گیری راهکارهای عملی در مسائل فرهنگی در سال های آینده و با استفاده از ابزار و وسایل دیگری مثل برگزاری نمایشگاه و آثار هنری که از بهترین ابزار و وسائل فرهنگی در دانشگاه است باید به خوبی استفاده شود.


وی اظهار کرد: با توجه به سیاست‌ها و رهنمودهای ارائه شده در اجلاس شصت و نهم دانشگاه آزاد اسلامی از سوی مسئولان دانشگاه بخصوص نکته اساسی و کلیدی که هاشمی رفسنجانی به آن توجه کردند، بحث آینده پژوهی در دانشگاه آزاد اسلامی است. لذا با توجه به تغییرات و تحولات سریع علمی، فرهنگی و تکنولوژیکی دانشگاه آزاد اسلامی باید در همه حوزه‌ها بخصوص حوزه فرهنگی نسبت به آنچه اتفاق افتاده باید به فکر باشد و بحث آینده پژوهی را مد نظر داشته باشند.


امیری با بیان قبول مسئولیت از سال ۷۹ با هیئت رئیسه و پرسنل خدوم واحد نجف آباد گفت: از آن زمان تا حال به لطف خداوند توفیقات بسیار زیادی نصیب این واحد شده است. دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد چند سال متوالی در نماز، قرآن و عترت (ع) و در حوزه انضباط مالی رتبه اول کشور را داراست. آنچه که برای انسان لذت دارد خدمت رسانی به خلق به خصوص دانشجویان است. باید در بحث فرهنگی با جوانان کارکرد چون جوانان بسیار پاک و مخلص هستند. اکنون برای استفاده کردن از ابزارهای مختلف فرهنگی برای تاثیر گذاری بیشتر بر دانشجویان زمینه مساعد است. کار در مسائل فرهنگی توفیق می‌خواهد اگر به شما عزیزان این توفیق را داده باید قدردان باشید. اگر مسئولیت سنگینی به دوش ما هست از خدا بخواهیم در این مسیر واقعاً به خوبی به وظیفه‌مان عمل کنیم.


مدیر کل فرهنگی و اجتماعی ستاد هماهنگی دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان هم با ارائه گزارشی از جشنواره گفت: این نمایشگاه بیش از ۱۰۰۰ اثر هنری از دانشجویان، استادان و کارکنان در رشته‌های مختلف خطاطی، طراحی و نقاشی، صنایع دستی، هنرهای تجسمی، قلم زنی، مینا کاری، معرق، منبت، نقاشی خط، عکس، کار روی شیشه و سرامیک، تذهیب، نقاشی مدرن و سنتی، چرم دوزی، باشته بافی، چاپ روی پاچه، کاشی کاری، نقره سازی، مجسمه سازی، تصویر سازی و... در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.


دکتر حمید دوازده امامی اظهار کرد: این نمایشگاه هنرمندان آثار خود را با موضوعات نماز، حجاب و عفاف، ادبی و بخش آزاد در قالب‌های نقاشی، خوشنویسی، طراحی، عکاسی و هنرهای تزئینی ارائه کردند و با توجه به آثار هنری خوب و منحصر به فرد، مورد استقبال خوب مسئولان دانشگاه و دانشجویان قرار گرفت و آثار در دو بخش ادبی و هنری در ۳۴ رشته داوری شد و ۱۴۵ اثر به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد.


وی درخصوص اهداف برگزاری این جشنواره تصریح کرد: با توجه به این‌که دانشجویان عناصر تاثیرگذار بر جامعه هستند، بنابر این با این‌که این جشنواره بر ارسال کنندگان آثار تاثیرات قابل توجهی خواهد گذاشت بر جامعه نیز بی‌تاثیر نخواهد بود.


در پایان مراسم با توجه به نظر بازدیدکنندگان و داوران جشنواره هنرمندان بر‌تر در حوزه‌های مختلف هنری و ادبی جوایز نفیسی همراه با لوح تقدیر تجلیل شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب