دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 اسفند 1393 - 16:06
معاون فرهنگی و اجتماعی واحد علوم و تحقیقات:

شهدا الگوهایی جاوید و زنده هستند

معاون فرهنگی و اجتماعی واحد علوم و تحقیقات گفت: شهدا الگوهایی جاوید و زنده هستند که شمع راه جوانان کشور برای وفاداری به ایران اسلامی و انقلاب و ارزشهای آن بوده و هرگز از بین نمی روند.
کد خبر : 5332

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر کرم اله دانش‌فرد در نخستین کنگره شهدا و ایثارگران این واحد با عنوان " الگوهای جاودانه، اسوه های صبر" ، گفت: بعضی از مومنان مردانی هستند که به پیمانی که با خدا بسته اند وفا کرده اند، برخی بر سر پیمان خویش جان باخته اند و بعضی چشم به راه اند و هیچ گاه پیمان خود را دگرگون نمی کنند.


وی افزود: درحالی کنگره الگوهای جاودانه و اسوه های صبر را در واحد علوم و تحقیقات برگزار می کنیم که پیوند ملت ایران با آرمانهای امام، انقلاب و رهبری بیش از هر زمان دیگری در ایام الله دهه فجر متجلی شده است و قافله غافلان داخلی و دشمنان و مخالفان و ناظران خارجی انگشت به دهان این حرکت انقلابی مانده اند.


دکتر دانش‌فرد با بیان اینکه الگوهای جاودانه انقلاب شاهدانی آگاه بودند که جان برکف، عاشقانه به سوی معبود پرکشیده اند تا پیوند عمیق ایران و اسلام را در این برهه تاریخی ثبت و ما را در برابر نسل گذشته پر افتخار و در برابر آیندگان سرافراز کنند، تصریح کرد: اینان الگوهایی هستند که از دامن پاک جامعه ایرانی پرورش یافته و به عروج رسیده اند، آنان که امام راحل بر دست و بازویشان بوسه زده است و بر این بوسه افتخار نموده است.


به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی واحد علوم و تحقیقات، جانبازان ،آزادگان سرافراز و خانواده های معظم شهیدان، اسوه هایی هستند که با تعصی از زینب کبری با صبر و استقامت در برابر مصائب و مشکلات ، پیام هم سنگران ، هم رزمان و فرزندان خود را به گوش تاریخ رسانده و در تاریخ جاودانه نموده اند.


وی تصریح کرد : کنگره الگوهای جاودانه و اسوه های صبر که تلاش جمعی از برادران و خواهران متعهد دانشگاهی و با تشکیل ده ها جلسه هم اندیشی و برنامه ریزی با دعوت از حدود 1000 خانواده شهید و جمع کثیری از ایثارگران برگزار می شود اهداف عالی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گلگون کفن انقلاب و دفاع مقدس، تکریم و تجلیل خانواده های معظم شهیدان ، ایثارگران و خانواده های معظم ایشان، معرفی برخی از ویژگیهای رفتاری و اندیشه ای شهیدان به عنوان الگوهای جاوادانه و معرفی مصداقها و عینت های رفتاری در حوزه صبر و ایثارو شهادت را دنبال می کند.


دکتر دانش‌فرد بیان داشت : معرفی برخی از الگوهای رفتاری اسوه های صبر و مقاومت ، معرفی چهره هایی نمونه از جانبازان و خانواده های ایثارگران و آزادگان و خانواده های معظم آنها، معرفی برخی از چهره های تلاشگر و ایثارگر از مجموعه اساتید و دانشجویان واحد علوم و تحقیقات از دیگر اهداف برگزاری این کنگره بوده است .


انتهای پیام/

برچسب ها: کنگره
ارسال نظر
هلدینگ شایسته