دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آذر 1394 - 08:30

واقعیت مجازی در خدمت آموزش بهیاران نظامی + ویدئو

آموزش پزشکی بدون اینکه جان کسی به خطر بیفتد، یکی از مشکلات این دانش است اما در بخش بهیاری و کمک‌های پزشکی در میدان نبرد، این آموزش نقش حیاتی و پیچیده‌ای دارد که اکنون با ابزار تازه‌ای که ساخته شده، این کار به مراتب آسان‌تر و پیشرفته‌تر شده است.
کد خبر : 53132

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از وب‌سایت دانشگاه UCLA، محققان و دانشمندان رشته مهندسی پزشکی در دانشگاه UCLA آمریکا موفق شدند برای کمک به بهیاران میدان جنگ، یک شبیه‌ساز زخم‌های عمیق بسازند.


این شبیه‌ساز که در نوع خود بی‌نظیر است، با استفاده از مایعات خون‌مانند و بخش‌های مکانیکی عمیق که برای استخوان، پوست و ماهیچه طراحی شده‌اند، شبیه‌سازی حیرت‌انگیزی را از زخم‌های ناجور ایجاد انجام می‌دهد.


حاصل تلفیق این تکنولوژی‌ها، یک ابزار چندش آور است اما برای بهیاران ارتش می‌تواند یک آموزشگاه دقیق باشد. تا پیش از این اگرچه بهیاران در دوره‌های آموزشی، با انواعی از اقدامات پزشکی آشنا می‌شدند، تا زمانی که در میدان نبرد، زندگی و مرگ کسی در مقابلشان قرار نمی‌گرفت، نمی‌توانستند رفتار دقیق و واقعی یک زخم را ببینند.


این شبیه‌ساز قادر است با اتکا به تکنولوژی‌های پیشرفته خود، رفتار دقیق یک زخم عمیق واقعی را شبیه‌سازی کند تا بدون نیاز به خطر روی زندگی کسی، بهیاران با مقدار خونی که از یک زخم می‌رود و روش‌های جلوگیری از آسیب بیشتر آشنا شوند.


در اعلامیه دانشگاه هیچ تاریخ مشخصی برای تحویل این تکنولوژی به ارتش آمریکا ذکر نشده است اما در صورتی که کارها خوب پیش رود، این شبیه‌ساز می‌تواند در آموزش پزشکی یک انقلاب عملی ایجاد کند.


اکنون دانشگاه UCLA یک پا با استفاده از این روش طراحی کرده است که به خوبی کار می‌کند و قرار است بقیه اندام‌هایی که معمولا در میدان نبرد آسیب می‌بینند نیز به آن افزوده شوند.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته