دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آذر 1394 - 08:30

کفشی که همراه با مد روز رنگ عوض می‌کند

یک شرکت فعال در زمینه مد و لباس به تازگی کفش‌های ساق بلندی طراحی کرده است که با استفاده از تکنولوژی الکترونیک، می‌تواند رنگ و طرح خود را تغییر دهد و حتی انیمیشن پخش کند.
کد خبر : 52912

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از Engaget، یکی از دغدغه‌های کسانی که به شدت علاقه‌مند به مد و به روز لباس پوشیدن هستند، خرید و هزینه گزافی است که دائم باید برای آن بپردازند. تغییر رنگ و طرح لباس و کفش، از جمله علاقه‌مندی‌هایی است که هزینه زیادی می‌خواهد و برای هر کسی مقدور نیست که از عهده آن برآید اما «کوهلن» که در عرصه مد فعال است برای این مشکل راه حلی اندیشیده است.


کوهلن با استفاده از تکنولوژی به نام «کاغذ الکترونیک» یا «e-paper» کفش ساق بلندی طراحی کرده که کاربر می‌تواند با استفاده از یک اپلیکیشن موبایل، رنگ و طرح آن‌را تغییر دهد.


این کفش حتی می‌تواند روی قسمت بدنه خود انیمیشن‌های سبک پخش کند. طراح این کفش اعلام کرده hsj که محصولش در صورتی که از تصاویر متحرک استفاده نشود، می‌تواند تا مدت بسیار زیادی بدون نیاز به شارژ کار کند و حتی زمزمه‌هایی برای تعبیه تکنولوژی شارژ حرکتی در آن مطرح شده است.


این تکنولوژی به این صورت عمل می‌کند که وقتی کفش در پای کاربر است، با استفاده از نیروی حرکت و جابه‌جایی، خود را شارژ می‌کند تا هرگز نیازمند پریز برق نشود.


این کفش‌ها که با استفاده از مواد بسیار سبک طراحی شده‌اند، در حوزه قیمت نیز با وجود بلندپروازی‌های طراح خود، برای کاربران جذاب هستند. در حالی که تکنولوژی‌های پوشیدنی معمولاً بازار هدفی با فروش 25 تا 30 هزار دلار برای نقطه سودآوری درنظر می‌گیرند، کوهلن نقطه آغاز راه خود را 250 هزار دلار تعیین کرده و این کار را نه با اتکا به یک سرمایه‌گذار پولدار بلکه با خرده‌فروشی انجام خواهد داد.


علاقه‌مندان می‌توانند سفارش خود برای دریافت کفش‌های الکترونیکی را به قیمت هر جفت 150 دلار در وب‌سایت این شرکت ثبت کنند تا پس از آغاز تولید انبوه، کفش اسپرت را تحویل بگیرند.


هنوز مشخص نیست دقیقاً چه زمانی این تولید آغاز می‌شود اما در صورتی‌ که تمایل داشته باشید می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر، انتخاب‌های دیگری نیز به کفش‌های خود بیفزایید. براساس اعلام، این کفش‌های پارچه‌ای قابل شست‌وشو با ماشین لباسشویی هستند و در مقابل آب آسیبی نمی‌بیننند.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


انتهای پیام/

برچسب ها: شارژ کفش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته