دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آذر 1394 - 16:30
در واحد اصفهان

طباطبایی: امنیت و افتخارات امروز کشور را مرهون فداکاری شهدا و ایثارگران هستیم

مشاور ریاست و مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجویان شاهد و ایثارگر شایسته‌ترین دانشجویان هستند و امروز امنیت و افتخارات کشورمان را مرهون فداکاری پدران این عزیزان و شهدا و ایثارگران هستیم.
کد خبر : 52889

به گزارش خبرنگار آنا، محمدتقی طباطبایی حکیم با بیان اینکه این افتخار ماست که امروز در جمع این یادگاران ایثارگران و جانبازان هستیم، افزود: باید بتوانیم حق امانت داری را نسبت به فرزندان شاهد و ایثارگر ادا کنیم.


مدیرکل امور شاهد ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی که در چهاردهمین گردهمایی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اصفهان(خوراسگان) سخن می گفت، ابراز کرد: نمی‌توان زحمات آیت الله هاشمی رفسنجانی و نقش بی بدیل ایشان را در دوران مقدس و پیشنهاد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی همزمان با دوران مقدس و فرصتی که این دانشگاه به جوانان انقلابی داده است، فراموش کرد.


طباطبایی با توجه به دستاوردهای بزرگ واحد اصفهان(خوراسگان) در توسعه تحقیقات زیربنایی و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: پیشرفت‌های چشمگیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) را نتیجه زحمات تلاش های خستگی ناپذیر دکتر فروغی می‌دانم و به شما به خاطر انتخاب این دانشگاه برای تحصیلات عالیه تبریک می گویم و درود خداوند بر شما عزیزان که گام در عرصه آموزش عالی نهاده‌اید.


پویاترین نهضت‌ها قبل از انقلاب تاکنون نهضت روحانی و دانشجو است


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: پویاترین نهضت ها از قبل از انقلاب تاکنون نهضت روحانی و دانشجو است و یکی از شاخصه‌های نهضت دانشجویی مطالبه گری است و مهمترین مطالبه دانشجویان باید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و مطالبه فرهنگ استکبار ستیزی باشد.



به گزارش خبرنگار آنا، عبدالله کریمی هم که در چهادهمین گردهمایی دانشجویی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) سخن می‌گفت، با بیان این مطاب افزود: فرهنگ ایثار و شهادت، گذشت و تواضع را به همراه دارد و گذشت و تواضع کمترین اثرش آن است که بزه و جرم را در جامعه می‌کاهد، زندان‌ها را خالی و تولید امنیت می‌کند و توسعه این ماموریت در سطح دانشگاه و عموم جامعه بر عهده دانشجویان است و چه بهتر که فرزندان ایثارگران و شهدا پرچم دار این حرکت باشند.


با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ استکبار ستیزی گفت: امروز به برکت مجاهدت شهدا و ایثارگران و مقاومت ملت ایران در مقابل نظام سلطه، آمریکا از تک تک من و شما می‌ترسد و تا وقتی یکی هستیم و حرفمان یکی است و با اتحاد پشت سر رهبر ایستاده‌ایم، دشمن از ما هراس دارد، دشمنی که برای مذاکره با ما پیش شرط می‌گذاشت.


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان ضمن گرامیداشت ایام اربعین حسینی و هفته بسیج بیان کرد: هرکس بیشترین تاثیر را بر دیگران می‌گذارد حکیم است و خداوند حکیم مطلق است و بالا‌ترین تاثیر را در جهان خلقت گذاشته و می‌گذارد، حکیم دو بال دارد، بال شناخت و بال عمل، ایثارگر و مقام شهادت در زمره این تعریف است و بیشترین تاثیرگذاری را بر دیگران دارد.


وی افزود: حرکتی عظیم که ضامن پیروزی انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس است یک کلید واژه است و افتخار می‌کنیم که پدران ما مروج آن کلید واژه بودند و آن «ایثار» است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته