دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آبان 1399 - 12:25
یوسفی در گفتگو با آنا:

دولت تسهیل‌گری در بخش مسکن را آغاز کند/ زمان تصمیمات شعاری به سر رسیده است

عضو کمیسیون عمران مجلس بر ضرورت تسهیل‌گری دولت در بخش مسکن تاکید کرد و گفت: دیگر با شعار و تبلیغ مشکلات مسکن رفع نخواهد شد از این رو لازم است ورود جدی به این حوزه انجام شود.
کد خبر : 526656
یوسفی.jpg

مجتبی یوسفی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با بیان اینکه سیاست‌گذاری‌های غلط در حوزه مسکن وضعیت فعلی بازار را رقم زده است، گفت: متأسفانه در ۶ سال وزارت عباس آخوندی که عدم افتتاح واحد‌های مسکن مهر افتخار وی بوده انباشت تقاضا در این بخش رخ داده است.


نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در بازه زمانی ٨ ماهه اخیر ١۵٠ تا ٢٠٠ درصد افزایش قیمت در بخش مسکن رخ داده است، افزود: دیگر با شعار و تبلیغ مشکلات مسکن رفع نخواهد شد؛ از این رو لازم است ورود جدی به این حوزه انجام شود.


وی با بیان اینکه وام ودیعه مسکن و نحوه اعطای آن یکی از مواردی است که سد راه بهبود وضعیت بازار مسکن شده است، تصریح کرد: اگر قرار بر تأثیرگذاری وام مسکن باشد باید عدد آن تناسبی با وضع بازار داشته باشد.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه سقف تسهیلات مسکن در شرایط فعلی حتی در شهرهای کوچک یا حاشیه شهرها هیچ تناسبی با قیمت‌های فعلی ندارد، گفت: رقم فعلی تسهیلات مسکن هیچ دردی از مردم رفع نمی‌کند.


وی با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات ودیعه مسکن یکی دیگر از انتقادات وارده است، افزود: با وجود اینکه نرخ سود بالا است اما باز هم اگر سقف وام بیشتر باشد بهتر خواهد بود.


بانک‌ها تمایلی برای ارائه‌ تسهیلات مسکن ندارند


این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه بانک‌ها در خصوص تسهیلات مسکن تکلیفی عمل کرده و تمایلی به انجام آن ندارند، تصریح کرد: متاسفانه تسهیلات‌دهی در بخش مسکن مغفول مانده و بانک‌ها بیشتر به ارائه وام‌های مضاربه و وام‌های تجاری راغب هستند.


وی با بیان اینکه مسکن به عنوان پیشران اقتصاد می‌تواند به رونق کشور منجر شود، گفت: متاسفانه بانک‌ها بنگاه‌داری کرده و در بخش مسکن هیچ کمکی نمی‌کنند.


یوسفی با تاکید بر اینکه بانک‌ها باید منابع خرد مردم را مدیریت کرده و به سمت تولید هدایت کنند، افزود: منابع خرد مردم می‌تواند ساخت مسکن را در کشور تقویت کند.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه باید اجاره‌داری حرفه‌ای مسکن را در کشور تقویت کنیم، گفت: با این اقدام ساخت و ساز مسکن رونق می‌گیرد.


برای قضاوت در بحث طرح ملی مسکن زود است


وی همچنین با اشاره به وضعیت طرح اقدام ملی مسکن در کشور، افزود:  در حوزه طرح اقدام ملی مسکن هنوز برای قضاوت زود است زیرا این طرح تازه عملا انجام می‌شود و با تو٠ه به جدیت وزیر راه آینده خوبی خواهد داشت.


عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور ۶.۵ میلیون مستاجر وجود دارد که باید اقدام عاجلی برای خانه‌دار شدن آن‌ها صورت بگیرد، تصریح کرد: سالانه یک میلیون نیاز به مسکن در کشور وجود دارد که حدود ٣٠٠ هزار واحد آن از سوی مردم در حوزه شهری به صورت خودمالکی ساخته می‌شود و٢٠٠ هزار تا نیز در حوزه بنیاد مسکن و حوزه روستایی از این رو فاصله ۵٠٠ هزار واحدی مسکن در کشور نیاز است.


وی با اشاره به انباشت تقاضای مسکن در کشور، گفت: باید سالانه یک میلیون واحد مسکن در کشور ساخته شود این به معنی ساخت از سوی دولت نیست زیرا دولت می‌تواند تسهیل‌گری در این حوزه داشته باشد.


یوسفی ادامه داد: حمایت از انبوه‌ساز، دور کردن بازار از سفته بازی و در نظر گرفتن مالیات‌های سنگین بر خانه‌های لوکس و خانه‌های خالی از اقداماتی است که می‌تواند بازار را ساماندهی کند.


عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تصمیمات شعاری و تبلیغاتی دیگر جایی در کشور نداشته و باید تصمیمات عاجل و جدی اتخاذ شود.


انتهای پیام/۴١۵١/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: دولت مسکن وام
ارسال نظر
هلدینگ شایسته