دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آبان 1399 - 11:05

اسکلت شگفت‌انگیز یک حشره در دفع ضربه‌های قدرتمند/ با «سوسک آهنی اهریمنی» آشنا شوید

دانشمندان در تحقیقات اخیر خود با نوعی حشره آشنا شدند که می‌تواند اجسامی هزاران برابر سنگین‌تر از خود را جابه‌جا و ضربه‌هایی قدرتمند را دفع کند.
کد خبر : 525153
حشره 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه فناوری خبرگزاری آنا، محققان دانشگاه کالیفرنیا به تازگی حشره‌ای را مشاهده کردند که توانایی‌ عجیب و باورنکردنی در حمل بار و دفع ضربه دارد. این حشره سوسک آهنی اهریمنی(Phloeodes diabolicus) نام گرفته است و به قدری قوی است که حتی ضربه چرخ خودرو را نیز تحمل می‌کند.


سوسک آهنی اهریمنی در آزمایشات نشان داده است که می‌تواند در برابر ضربه‌های اجسامی تا 39 هزار بار سنگین‌تر از وزن خودش مقاومت کند. این میزان از مقاومت تقریباً چهار برابر بیشتر از نیرویی است که انسان هنگام ضربه زدن به یک حشره وارد می‌کند. یعنی سوسکPhloeodes diabolicus بسیار قوی‌تر از تصوری است که دانشمندان تا کنون از حد مقاومت انواع مختلف حشرات داشتند. سوسک آهنی برای جابه‌جایی اجسام مختلف نیز با مشکلی مواجه نیست و هر نوع خوراکی مورد نظر خود را به راحتی حمل می‌کند.



این حشره کوچک ولی قدرتمند توانایی پرواز دارد و زمانی که روی زمین درحال حرکت است با پوششی مخصوص از بال‌های خود مراقبت می‌کند. برخی از کارشناسان معتقدند بدن این حشره ساختاری شبیه به فولاد و آهن دارد. اسکن دقیق بدن این سوسک می‌تواند رازهای نهفته در ساختار بدنی‌اش را آشکار سازد. اطلاعات دقیقی در مورد جمعیت سوسک‌های Phloeodes diabolicus وجود ندارد ولی بررسی‌های اولیه دانشمندان حاکی از این است که حشره مورد نظر بیشتر در آمریکا و مکزیک زندگی می‌کند.


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

برچسب ها: حشره وزن
ارسال نظر
هلدینگ شایسته