دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در جلسه شورای مشورتی امور فرهنگی واحد تهران مرکزی مطرح شد؛

آسیب‌شناسی امور فرهنگی و تکریم کارکنان در دانشگاه

چهارمین جلسه شورای مشورتی و اتاق فکر امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شد.
کد خبر : 524642
photo_2021-03-07_16-29-15.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، چهارمین جلسه شورای مشورتی و اتاق فکر امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی با حضور اعضای شورا برگزار شد.


حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی کریمی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در این جلسه با تأکید بر آسیب‌شناسی فرهنگی در سطح دانشگاه گفت: در بخش فرهنگی لازم است کارهای جدید و هماهنگ، توأم با خلاقیت و ایده‌های نو و تأثیرگذار صورت بگیرد و در این راستا از حضور افرادی با فکر و نگاه فرهنگی، در هر تخصص و جایگاهی که در دانشگاه دارند، استقبال می‌کنیم.


وی هدف از تشکیل شورای مشورتی در واحد تهران مرکزی را هدفمند کردن و ایجاد وحدت رویه برنامه‌های فرهنگی دانشگاه عنوان کرد.


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی با تأکید بر اینکه کار فرهنگی را باید از خودمان شروع کنیم، افزود: نهاد رهبری به‌عنوان یک مرجع حمایتی و نظارتی باید در کنار سایر متولیان امور فرهنگی در دانشگاه حضور فعال داشته باشد. در راستای تکریم کارکنان دانشگاه، حمایت از ایده‌ها، خلاقیت و زحمات کارکنان در دستور کار دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری واحد تهران مرکزی قرار دارد.


همچنین سید ابوالفضل سیدمحمدی، مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی با اشاره به هدف‌گذاری بلندمدت در اجرای امور فرهنگی دانشگاه گفت: برای رسیدن به نتیجه مطلوب فرهنگی باید نقشه راه داشته باشیم و در این مسیر با نگاه روانشناختی به آسیب‌شناسی و بررسی موانع بپردازیم و همچنین از تکنولوژی و صنعت نیز استفاده کنیم.


بهزاد دانشفر، معاون پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی نیز گفت: شناسایی نیازهای کارکنان در راستای تکریم کارکنان ضروریست. در هدفمند کردن برنامه‌های فرهنگی، وجود یک مدیریت سیستماتیک توأم با هم‌افزایی ضرورت دارد تا بتوانیم چالش‌های پیش رو را به فرصت تبدیل کنیم.


در ادامه جلسه سایر اعضای شورای مشورتی و اتاق فکر به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند.


از جمله مواردی که در این جلسه مورد تأکید قرار گرفت می‌توان به آسیب شناسی فرهنگی، تکریم کارکنان، استفاده از پتانسیل علمی دانشگاه در حوزه‌های مختلف در راستای نیازهای کارکنان، پویایی و گسترش برنامه‌های فرهنگی با مشارکت کارکنان، برقراری ارتباط و تعامل موثر و مطلوب توأم با اعتماد و همدلی بین هیئت رئیسه و کارکنان دانشگاه، وحدت رویه و هماهنگی در تمامی برنامه‌های فرهنگی دانشگاه،  برگزاری دوره‌های آموزشی ارتباط مؤثر ویژه کارکنان، سرلوحه قراردادن بیانات رهبر معظم انقلاب در فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه، تشکیل تیم رسانه‌ای و محتوایی، مهندسی فرهنگی متناسب با نیازهای جامعه هدف شامل دانشجویان، اساتید و کارکنان و... اشاره کرد.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته