دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مهر 1399 - 08:25

سازنده پلی‌ استیشن روبات‌های هوشمند می‌سازد

مدیرعامل سابق شرکت سونی و سازنده کنسول پلی استیشن برای ساخت روبات‌های هوشمند با شرکت‌های کوچک همکاری می‌کند.
کد خبر : 524313
سونی 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه فناوری خبرگزاری آنا، کن کوتاراگی مدیرعامل سابق شرکت شرکت سونی و سازنده کنسول بازی پلی استیشن با هدف کمک به شرکت‌های کوچک فناوری قصد دارد برای دوران بعد از کرونا روبات‌های هوشمند طراحی کند.


کوتاراگی هم اکنون مدیرعامل یک شرکت فعال در زمینه ساخت روبات‌های هوشمند است. این شرکت روبات‌هایی را طراحی می‌کند که از بُعد اقتصادی مقرون‌به‌‌صرفه هستند و فعالیت‌های مختلفی را به راحتی انجام می‌دهند. مدیرعامل سابق شرکت سونی گفت: «شیوع بیماری کرونا روند تولید روبات‌های هوشمند را با مشکلات زیادی مواجه کرده ولی از طرفی انگیزه مهندسان سازنده این ماشین‌های پرکاربرد افزایش یافته است. تمام تلاش خود را به‌کار بسته‌ایم که با حداقل سرمایه روبات‌هایی که در شرایط کرونا و پس از کشف درمان قطعی این بیماری به مردم کمک کنند را تولید کنیم.»



بررسی زندگی مردم در شرایط کرونا نشان می‌دهد فناوری و روبات‌های هوشمند از زمان شیوع کرونا کمک‌‌های زیادی به انسان‌ها کرده‌اند و در آینده نیز قطعاً شهروندان از ماشین‌ها برای تردد کمتر در مکان‌های عمومی و انجام فعالیت‌های روزانه استفاده می‌کنند. قرار است صنایع کاوازاکی نیز با شرکت تحت مسئولیت کن کوتاراگی همکاری کند.


تاکنون در نتیجه همکاری این دو شرکت بازوی مکانیکی که قادر است به رانندگان در کنترل خودرو کمک کند، ساخته شده است. کوتاراگی علاوه بر  مدیریت شرکت خود از لحاط علمی به چند شرکت کوچک و نوپا نیز کمک می‌کند. کارشناسان معتقدند این شرکت‌ها در آینده نام‌های بزرگی در صنعت ژاپن خواهند شد. 


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته