دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مهر 1399 - 15:00
آنا گزارش می‌دهد؛

آموزش مجازی با امتحانات حضوری در دانشگاه علوم پزشکی یزد/ گوش ناشنوای مسئولان در برابر خواسته دانشجویان

یکی از دانشگاه علوم پزشکی به دانشجویان خود اعلام کرده است که امتحانات میان ترم دروس مجازی این دانشگاه به صورت حضوری برگزار خواهد شد.
کد خبر : 523972
unnamed (1).jpg

به گزارش خبرنگار حوزه صنفی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در حالی در دانشگاه‌ها از آموزش مجازی گفته می‌شود که دیدگاه‌های متفاوتی در خصوص آن وجود دارد.  برخی معتقدند که دانشگاه باید به صورت نیمه حضوری به فعالیت خود ادامه دهد و برخی دیگر بر این باورند باید از حضورهای غیرضروری در دانشگاه جلوگیری شود. 


در این میان برخی از دانشجویان و مسئولان دانشگاهی بر لزوم برگزاری کلاس‌های درسی به‌صورت حضوری تأکید دارند. در تمامی دیدگاه‌ها موجود یک نقطه اشتراک وجود دارد، این نقطه اشتراک «حفظ سلامت دانشجویان» است.


کلاس مجازی با امتحانات حضوری  


یکی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: متأسفانه این دانشگاه بی‌توجه به اعتراضات و درخواست دانشجویان اعلام کرده است که امتحانات این دانشگاه به صورت مجازی برگزار نخواهد شد. 


وی با بیان اینکه استان یزد رتبه نخست تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور را دارد، خاطرنشان کرد: کلاس‌های درسی بسیاری از دانشجویان به صورت مجازی در حال برگزاری است، این دانشجویان به شهرهای خود بازگشتند. در صورتی که امتحانات به صورت حضوری برگزار شود، این دانشجویان مجبور هستند به یزد بازگردند. این امر جان دانشجویان را به خطر خواهند انداخت.


این دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی خاطرنشان کرد: بی توجهی مسئولان به درخواست دانشجویان نتیجه‌ای جز به خطر افتادن جان دانشجو و زیر سؤال بردن دانشگاه ندارد. 


آموزش مجازی نصف و نیمه در دانشگاه‌ها


آموزش مجازی به معنای برگزاری صرف کلاس‌ها در بستر سامانه‌ها آموزشی دانشگاه نیست، بلکه باید به تمامی نیازهای دانشجویان در این بستر توجه شود، و از ابزارهای کمک آموزشی نیز در آموزش مجازی استفاده شود. بدین معنا که دانشجویان به صورت آفلاین نیز بتوانند از فایل‌ها و ویدیوهای درسی خود بهره ببرند و بتوانند در این بستر مجازی نیز در امتحانات خود شرکت کنند. 


آموزش نیمه حضوری 


ارائه برخی از دروس همانند دروس عملی در بستر فضای مجازی امکان پذیر نیست، از همین رو این دروس هم در بستر فضای مجازی و هم به صورت حضوری پیگیری می‌شود. آموزش نیمه حضوری به معنای برگزاری امتحانات به صورت حضوری نیست. 


هم‌کاری و هم‌فکری دانشجویان و مسئولان دانشگاهی


ادامه آموزش و پژوهش در کشور به صورت مجازی، پیامد شیوع ویروس کرونا در کشور است که راه گریزی از آن وجود نداشت و مسئولان دانشگاهی بین «تعطیلی آموزش و پژوهش کشور»، «ادامه مسیر به صورت حضوری و ابتلا به ویروس» و «ادامه روند آموزشی و پژوهشی در کشور به صورت مجازی» راه آخر را انتخاب کردند. 


لازمه ادامه روند آموزشی و پژوهشی در کشور به صورت مجازی، هم کاری و هم افزایی دانشجویان و مسئولان است که دانشجویان با قبول ضعف‌های موجود، تلاش خود را دو چندان کنند که کیفیت یادگیری آن‌ها دچار افت نشود.


هم‌چنین مسئولان موظف هستند ضمن شنیدن مشکلات دانشجویان، اقداماتی برای رفع آن‌ها انجام دهند و بیش از گذشته به دانشحویان و نیازهای آنان توجه کنند. 


به گفته تمامی مسئولان، حفظ سلامت دانشجویان در اولویت قرار دارد؛ از همین رو انتظار می‌رود در روزهایی که بسیاری از شهرهای کشور (تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان) در وضعیت قرمز قرار دارند، از حضور غیرضروری دانشجویان در دانشگاه‌ها جلوگیری شود.


انتهای پیام/4084/


انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش مجازی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته