دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مهر 1399 - 16:30
در صورت عدم اقدام به‌موقع؛

تغییرات اقلیمی چه بر سر دنیا خواهد آورد؟+ فیلم

تغییرات اقلیمی یک بحران جهانی است که درصورت عدم اقدام به‌موقع نتایج ناگواری در انتظار بشر خواهد بود.
کد خبر : 523887
61443922.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه فناوری خبرگزاری آنا از مجمع جهانی اقتصاد، تغییرات اقلیمی یک بحران جهانی است که درصورت عدم اقدام به‌موقع نتایج ناگواری در انتظار بشر خواهد بود که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.





دهه 2030


کلاهک‌ها و صفحات یخی همچنان در حال ذوب شدن هستند و سطح آب دریاها تا 20سانتی‌متر افزایش یافته است. 90درصد صخره‌های مرجانی به‌دلیل فعالیت انسان‌ها تهدید می‌شوند و 60درصد نیز به‌شدت در معرض خطر نابودی قرار دارند.


همچنین کاهش ثمردادن محصولات،‌ بیش از 100میلیون نفر دیگر را به سمت فقر شدید کشانده است.سالانه 250هزار نفر به مرگ‌و‌میر بیماری‌های ناشی از تغییر اقلیم افزوده می‌شود.


دهه 2040


دمای کره زمین 1.5 درجه سانتی‌گراد افزایش یافته است ( طبق معاهده پاریس قرار بود این اتفاق تا پایان قرن این اتفاق بیفتد).بنگلادش، ویتنام و تایلند توسط سیل‌های سالانه تهدید می‌شوند که این امر مهاجرت انبوهی از مردم را در پی دارد.8درصد از جمعیت جهان کاهش شدید دسترسی به آب پیدا کرده‌اند.اکنون منطقه قطب شمال در تابستان‌ها بدون یخ است.سطح آب دریا در خلیج مکزیک 60سانتی‌متر افزایش یافته و توفان‌های شدید و تخریب‌گر دریایی ایجاد شده است.


دهه 2050


2میلیارد نفر برای دهمین سال پیاپی، دمای 60درجه سانتی‌گراد را تجربه می‌کنند.در بیشتر کشورهای جهان،‌ پوشیدن ماسک صورت نیاز است. (نه به‌دلیل شیوع بیماری، بلکه به‌خاطر حفظ ریه‌ها از دود و غبار هوا).شمال شرق آمریکا اکنون سالانه 25بار با سیل مواجه است (نسبت به 1بار در سال 2020).140 میلیون نفر به دلیل عدم امنیت آب و غذا یا شرایط آب‌و‌هوایی بد، بی‌خانمان شده‌اند.


سال 2100


میانگین دمای هوای جهانی به بیش از 4درجه سانتی‌گراد رسیده است.افزایش سطح دریاها موجب شده خطوط ساحلی پوشانده و غیرقابل تشخیص شوند. ایالت فلوریدای آمریکا نیز کاملاً ناپدید شده است (زیر آب رفته است).صخره‌های مرجانی به‌طور گسترده از بین رفته‌اند و به‌دنبال آن زیستگاه یک‌چهارم از ماهی‌های دنیا نیز نابود شده است.


همچنین حشرات به‌دلیل خرابی‌ زمین‌ها و محصولات کشاورزی،‌ به تاریخ پیوسته‌اند.خشک‌سالی شدید اکنون 40درصد از کره‌زمین را تحت تأثیر قرار داده است.در آمریکا هرسال منطقه‌ای به مساحت ایالت ماساچوست در آتش می‌سوزد.جنوب اسپانیا و پرتغال به بیابان تبدیل شده و میلیون‌ها نفر را در معرض عدم‌امنیت آب و غذا قرار داده است.


امروزه مشاغل و کسب‌و‌کارها همچنان کره‌زمین را به مکانی غیرقابل زندگی تبدیل می‌کنند،‌ اما با تبدیل آن‌ها به اقتصاد دوستدار طبیعت می‌توان 395میلیون شغل ایجاد کرد.بنابراین هرکس می‌تواند نقش مهمی در مبارزه با بحران تغییر اقلیم داشته باشد تا اتفاقات مذکور رخ ندهد.


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب