دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مهر 1399 - 16:58

تکامل انسان همچنان ادامه دارد

دانشمندان شواهد جدیدی در بدن پیدا کرده‌اند که نشان می‌دهد تکامل انسان همچنان ادامه دارد.
کد خبر : 522697

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از نیواطلس، جنین انسان در رحم مادر از چند مرحله رشد عبور می‌کند. برخی از این مراحل شامل به وجود آمدن صفات باستانی مانند دم و ماهیچه‌های خزندگان و سپس ناپدید شدن آنها می‌شود.


در برخی از مراحل رشد جنینی ساختارهای موقتی ایجاد می‌شود که پس از توسعه ساختار دائمی از بین می‌رود. شریان‌ میانه یکی از ساختارهای موقت جنینی است که از ساعد انسان عبور می‌کند و معمولاً در هفته هشتم بارداری با تشکیل سرخرگ زند زبرین و سرخرگ زند زیرین، ناپدید می‌شود. در برخی از افراد شریان میانه ناپدید نمی‌شود و تا بزرگسالی باقی می‌ماند.


دانشمندان در یک مطالعه جدید میزان شیوع شریان میانه در انسان‌ها را طی 150 سال گذشته بررسی کرده و به این نتیجه رسیده‌اند که بخش قابل‌توجهی از جمعیت بشر این یادگاری دوران جنینی را به همراه دارند. در دهه 1880 میلادی حدود 10 درصد از جمعیت انسانی با شریان میانه متولد می‌شدند، این آمار در قرن بیستم به 30 درصد رسیده است.


افزایش  شریان میانه در انسان‌ها نشان می‌دهد که بشر همچنان در حال تکامل است. هنوز مشخص نیست که وجود شریان میانه چه مزایایی برای انسان در بزرگسالی دارد اما وجود یک رگ اضافی می‌تواند باعث افزایش مهارت دست انسان شود یا در صورت آسیب دیدن یکی از شریان‌های ساعد به  حفظ جریان خون کمک کند.


انتهای پیام/4021/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: تکامل
ارسال نظر
هلدینگ شایسته