دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مهر 1399 - 12:30

ماه و یک موشک تحقیقاتی پس از 24 سال در قابی مشترک قرار گرفتند/ ثبت تصویری جالب از ماه پس از 24 سال

یک عکاس حوزه فضا تصویری جالب از پرواز موشک تحقیقاتی ناسا در مقابل ماه را با همه مردم دنیا به اشتراک گذاشت.
کد خبر : 522049
ناسا 1.jpg

 به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه فناوری خبرگزاری آنا، استیو رایس، عکاس حوزه فضا تصویری شگفت‌انگیز از عبور موشک تحقیقاتی ناسا از مقابل ماه را ثبت کرد. این تصویر به‌‌شدت مورد توجه علاقه‌مندان به فضا قرار گرفته و تعدادی از این افراد ثبت چنین عکسی را آمیخته‌ای از شانس، زمان‌بندی مناسب و مهارت دانستند.


رایس در مورد این عکس گفت: «همواره رؤیای گرفتن چنین عکسی را در سر می‌پروراندم و حالا موفق به کاری بزرگ شدم.» موشکی که استیو رایس موفق به عکاسی از آن شده در حال حمل تجهیزات مورد نیاز یکی از فضاپیماهای تحقیقاتی ناسا در اطراف کره زمین است.



گروهی از عکاسان حرفه‌ای فضا اعلام کردند پس از 24 سال این اولین عکسی است که موشکی را دقیقاً در حال پرواز از مقابل ماه نشان می‌دهد. بخشی از مأموریت موشک تحقیقاتی ناسا رساندن محموله‌ای به وزن 2 هزار و 267 کیلوگرم شامل مواد غذایی و تجهیزات تحقیق به دانشمندان حاضر در ایستگاه بین‌المللی فضایی است.


رایس در زمان ثبت این تصویر 5.4 کیلومتر با سکوی پرتاب موشک فاصله داشت. تاکنون هزاران نفر در فضای مجازی از تصویر موشک ناسا در مقابل ماه دیدن کردند و نظرات متفاوتی دربارۀ  آن‌ها بیان شده است.


انتهای پیام/4144/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: ناسا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته