دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مهر 1399 - 07:45
دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با آنا:

برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی تعطیل‌بردار نیست/ برگزاری برنامه‌های مجازی در دوران کرونا

محمد هوشنگ گفت: برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی در ایام کرونایی تعطیل‌بردار نیست و با قوت به کار خود را در فضای مجازی ادامه می‌دهیم.
کد خبر : 520257
photo_2020-10-03_16-12-57.jpg

محمد هوشنگ، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی (عضو دفتر تحکیم وحدت) در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به تأثیر فراوان کرونا بر برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی اظهار کرد: در سال جاری طبیعتاً شرایط مثل قبل نیست و به دلیل وجود کرونا کار دشوارتر خواهد بود؛ دشوار از این جهت که جز مدت کمی که دانشجویان جدیدالورود برای آشنایی در دانشگاه حضور دارند، تمامی فعالیت‌های انجمن اسلامی به صورت مجازی خواهد بود و آن حرارت میدانی دیگر حس نمی‌شود.


وی افزود: خاصیت دانشجوی دغدغه‌مند این است که با وجود سخت‌ترین مشکلات نیز از کار خود دست نمی‌کشد. شاید عرصه تغییر کند و دشوارتر شود اما کار برای انقلاب هیچ وقت تعطیلی ندارد و تمام سعی ما این است آن حرارت میدانی را تا حد امکان به فضای رسانه‌ای بکشیم و شاهد افزایش مشارکت دانشجویان باشیم. در واقع برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی در ایام کرونایی تعطیل‌بردار نیست و با قوت به کار خود را در فضای مجازی ادامه می‌دهیم.


دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی (عضو دفتر تحکیم وحدت) بیان کرد: از بُعدی دیگر که به کرونا نگاه کنیم شاید بشود گفت وظیفه تشکل‌های دانشجویی کمی سنگین‌تر هم می‌شود. با وجود فضای غیرحضوری و کم‌شدن فعالیت‌های دانشجویی، هر تشکلی که خود را در خط انقلاب می‌داند وظیفه دارد بیش از پیش تلاش کند تا این فضا همچنان زنده بماند و هویت دانشجو که به قول شهید بهشتی مؤذن جامعه است، از دست نرود.


محمد هوشنگ افزود: امیدواریم هرچه زودتر بساط کرونا برچیده شود تا سلامتی فیزیکی مردم حفظ شود و به سمت سالم کردن وضعیت معیشتی، اقتصادی و روانی خانواده‌ها پیش برویم. همچنین امیدواریم که انتخابات ریاست جمهوری با شور بیش از پیش در بهار 1400 رقم بخورد؛ در همین راستا یکی از محورهای مهم انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی انتخابات ریاست جمهوری سال آینده است که قصد داریم برنامه‌هایی در این زمینه تدارک ببینیم.


وی عنوان کرد: دانشجو قشری است که همیشه با مشکلات مختلف همراه بوده و وجود کرونا این مشکلات را از مدلی به مدل دیگر تغییر داده است. انجمن اسلامی دانشجویان مثل گذشته دغدغه مشکلات دانشجویان را دارد و امسال نیز از تهدید کرونا، فرصت خواهد ساخت.


این فعال دانشجویی گفت: متأسفانه دانشجویان جدیدالورود امکان تجربه شیرین کار تشکلی و بهره گرفتن از تجربه دیگران در حوزه تشکل‌ها را از دست می‌دهند. البته یکی از موضوع‌هایی که دنبال خواهیم کرد، مسئله ارتباط با جدیدالورودها و دادن امکان حضور در تشکل و سهیم بودن آنان در فعالیت‌های دانشجویی است تا وجود کرونا موجب نشود از نقش‌آفرینی در جبهه انقلاب محروم شوند.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته