دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مهر 1399 - 11:22
نیک‌روش در آیین رونمایی از گنجینه اطلاعات شهدای دانشجو مطرح کرد؛

برگزاری هزار و ۲۰۰ یادواره شهدای دانشجو/ گنجینه اطلاعات شهدای دانشجو از تحریف دفاع مقدس جلوگیری می‌کند

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت:گنجینه اطلاعات شهدای دانشجو از تحریف دفاع مقدس جلوگیری می‌کند.
کد خبر : 518865

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمدجواد نیک‌روش در آیین رونمایی از گنجینه اطلاعات شهدای دانشجو که صبح امروز در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، گفت: فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها پرمخاطب‌ترین برنامه‌های دانشگاهی تاکنون بوده است. یادواره‌هایی در دهه نخست پس از هشت دفاع مقدس برگزار و اردوهای گسترده‌ای در قالب اردوهای راهیان نور برگزار شد.


وی افزود: بالغ بر یک هزار و ۱۲۰۰ یادواره دانشجو در سطح کشور تاکنون برگزار شده و در کنار آن تولیدات فاخر فرهنگی توسط دانشجویان انجام شده است. کار گنجینه اطلاعات شهدای دانشجو از سال ۹۰ آغاز شده است و این گنجینه از تحریف دفاع مقدس جلوگیری می‌کند‌.


رئیس سازمان بسیج دانشجوی کشور بیان کرد: در این گنجینه وصیت‌نامه‌ها و زندگینامه و اطلاعات شهدا در پرتال شهدای دانشجو قرار گرفته است. بعضی از خانواده‌های شهدا در روستاها بودند و دانشجویان حتی با هزینه شخصی به روستا می‌رفتند و اطلاعات شهدا را دریافت و ثبت می‌کردند.


نیک‌روش ادامه داد: در طول نهضت اسلامی، همیشه دانشجویان جزو پیشتازان نهضت امام خمینی (ره) بوده‌اند. در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و پس از آن دانشجویان جزو پیشگامان عرصه جهاد و علم بوده‌اند‌.


وی خاطرنشان کرد: با افتخار اعلام می‌کنم سومین کنگره شهدای دانشجو از امروز آغاز می‌شود و فعالیت‌های متعددی در این کنگره دنبال می‌شود که مهم‌ترین آن شرکت گسترده دانشجویان در کنگره است‌. در واقع دانشجویان با کمال اشتیاق به دنبال ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه‌ها هستند.


رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: یکی از جدی‌ترین محورهای اقدامات سپاه و بسیج برای ترویج فرهنگ ایثار و شهدا در جامعه در یک دهه اخیر برگزاری کنگره‌های شهدای دانشجویی بوده است که امیدواریم ذخیره خوبی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.


انتهای پیام/۴۱۱۸/4084/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته