دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مهر 1399 - 14:06
به مناسبت گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس؛

صالحی‌آرا: بیمارستان فرهیختگان خط مقدم مبارزه با کرونا است/ رئیس بیمارستان فرهیختگان: عدم رعایت مردم منجر به آغاز پیک دوم و سوم ویروس کرونا شد

سرپرست مرکز امور شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی در بازدید از بیمارستان فرهیختگان اظهار کرد: اکنون این بیمارستان خط مقدم دفاع از حریم سلامت است.
کد خبر : 517202
Screenshot_۲۰۲۰۰۹۲۲-۱۴۱۷۲۵_Gallery.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، احمد صالحی‌آرا، سرپرست مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی به همراه تعداد دیگری از مسئولان این دانشگاه ضمن بازدید از بیمارستان فرهیختگان، هفته گرامی‌داشت دفاع مقدس را به مدافعان سلامت تبریک گفت.


حمیدرضا غلامرضایی رئیس بیمارستان فرهیختگان در دیدار با صالحی آرا با بیان اینکه اواخر سال ۹۶ کمیته راه‌اندازی بیمارستان فرهیختگان آغاز به کارکرد، گفت: دی‌ماه سال ۹۶ این بیمارستان را تحویل گرفته‌ایم و بهمن‌ماه سال ۹۷ با حضور وزیربهداشت، دکتر علی‌اکبر ولایتی و دیگر مسئولان این بیمارستان را راه‌اندازی کردیم و از آغاز سال ۹۸ این بیمارستان شروع به کارکرده است.



وی افزود: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی خود را یک دانشگاه اجتماعی می‌داند با شیوع ویروس کرونا در کشور تمامی بخش‌های بیمارستان فرهیختگان را تعطیل کردیم و به پذیرش بیماران کرونایی پرداختیم. تا اردیبهشت‌ماه ۲ هزار بیمار کرونایی ویزیت شدند که 200 نفر از آن‌ها بستری و ۳۰ نفر آن‌ها که بین ۶۰ تا ۹۰ ساله بودند، فوت کردند.


رئیس بیمارستان فرهیختگان با بیان اینکه اردیبهشت‌ماه جشن اتمام کرونا در بیمارستان فرهیختگان را گرفتیم، گفت: با عدم رعایت مردم از تیرماه دومرتبه بخش‌های ویژه کرونا بیمارستان فرهیختگان شروع به کارکرد؛ متأسفانه اکنون مرگ‌ومیر مبتلایان به ویروس کرونا بین ۴۰ تا ۴۵ سال است.


غلامرضایی خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۰ درصد پرسنل بیمارستان فرهیختگان مبتلا به کرونا شده‌اند و خوشبختانه از پرستاران بیمارستان فرهیختگان کسی فوت نشده است، اما چندین پزشک ما براثر این ویروس فوت کردند. بخش‌های دیگر بیمارستان فرهیختگان فعال است زیرا امکان جداسازی این بخش‌ها از بخش بیماران مبتلا به کرونا را دارد.



در ادامه این دیدار احمد صالحی آرا، سرپرست مرکز امور شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی ضمن خدا قوت به کارکنان بیمارستان فرهیختگان اظهار کرد: اکنون این بیمارستان خط مقدم دفاع از حریم سلامت است.


وی ادامه داد: در زمان جنگ دفاع مقدس نیز تنها در قرارگاه نبودیم و به خط مقدم هم برای سرکشی می‌رفتیم.



سرپرست مرکز امور شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی ضمن عرض تبریک چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس یادآور شجاعت ایثارگری تواضع و اخلاص و... است که تمام این ویژگی‌ها در مدافعان فعلی حریم سلامت وجود دارد.


صالحی آرا خاطرنشان کرد: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس از شیرین‌ترین لحظات زندگی خود گذشتند و در مسیری که پیامبر اسلام (ص) مشخص کرده بودند، قدم برداشتند و زیباترین و شیرین‌ترین مرگ که شهادت است را انتخاب کردند.


وی افزود: مدافعان سلامت نیز همانند رزمندگان دفاع مقدس‌اند و همه مردم قدردان زحمات آن‌ها هستند. مدافعان سلامت اکنون در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند و به گفته بسیاری از مسئولان این ویروس دشمن بشریت و مسلمانان است.


سرپرست مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری تصریح کرد: ایشان فرمودند که دفاع مقدس حرکت خشن و سختی بود. این دوران نیز همانند دوران دفاع مقدس سخت و دشوار است.


صالحی آرا ادامه داد: مدافعان سلامت مدت طولانی با بیماران مبتلا به ویروس کرونا مراوده دارند و در معرض مستقیم این ویروس قرار دارند، اما با فداکاری این مراحل را دنبال می‌کنند و در این مراحل فضائل عالی اخلاقی رشد پیدا می‌کند.


انتهای پیام/4084/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته