دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1399 - 15:30
با بررسی وضعیت افرد بهبودیافته از ویروس کووید-19؛

خستگی طولانی؛ عارضه‌ای که بعد از بهبود کرونا در فرد باقی می‌ماند

نتایج بررسی‌های جدید حاکی از آن است که نیمی از بیماران بهبودیافته از کرونا از خستگی طولانی مدت رنج می‌برند.
کد خبر : 515867
2019_05_01_71217_1556722156._large.jpg

 به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از ساینس الرت، گروه تحقیقاتی کالج دوبلین با بررسی وضعیت افرد بهبودیافته از ویروس کووید-19 به این نتیجه رسیدند که بیش از نیمی از این افراد با خستگی مداوم دست‌وپنجه نرم می‌کنند. به عبارت دیگر خستگی طولانی مدت یکی از اثرات بیماری کروناست که حتی بعد از بهبود نیز در فرد باقی می‌ماند.


ویروس کرونا بیش از 30 میلیون نفر در دنیا را آلوده کرده و باعث مرگ حداقل 943 هزار نفر شده است. علائم و تأثیرات آنی ویروس کرونا تشریح شده اما تاکنون تحقیقاتی در خصوص تأثیرات بلندمدت این بیماری بر بدن انسان انجام نشده بود. در مطالعه 128 بیمار مورد مطالعه قرار گرفتند که از میان 52 درصد از آنها اعلام کردند که به صورت متوسط 10 هفته بعد از بهبوی از کرونا احساس خستگی شدید می‌کردند.


گروه تحقیقاتی شدت بیماری‌های زمینه‌ای و وضعیت سلامتی بیماران قبل از ابتلا به ویروس کرونا را بررسی کردند. نتایج نشان می‌دهد احتمال بروز خستگی طولانی مدت بعد از بهبودی از کرونا در افردای که از افسردگی و استرس رنج می‌برند، بیشتر است. با وجود این که تنها 54 درصد از داوطلبان بررسی‌شده در این مطالعه را زنان تشکیل می‌‌دادند اما دو سوم از آنها خستگی شدید بعد از بهبودی را تجربه کرده‌اند.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا خستگی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته