دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دارا در دیدار با رئیس فراکسیون زنان مجلس مطرح کرد؛

اهمیت نقش تربیتی زن در خانواده و اجتماع برای تدوین قوانین مجلس

رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران گفت: در تدوین قوانین مربوط به زنان محور موضوع‌ها باید نقش تربیتی زن در خانواده و اجتماع باشد.
کد خبر : 514629
photo_2020-09-13_12-17-15.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، جلیل دارا، رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران در نشستی با فاطمه قاسم‌پور، رئیس فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در تدوین قوانین مربوط به زنان باید محور موضوع‌ها نقش تربیتی زن در خانواده و اجتماع باشد و اساتید دانشگاه‌های تهران با همکاری معاونت بانوان و خانواده بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران می‌توانند کمک خوبی در تدوین و تقویت این قوانین داشته باشند. 


وی افزود: با وقوع انقلاب اسلامی، مرتبه و جایگاه زن چه در خانواده و چه در اجتماع عمیقاً متحول شد و ارتقا یافت؛ زن در نظام اسلامی، محور تحکیم خانواده است و نقش بالایی در امر تربیت در خانواده و اجتماع دارد. 


رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران، هویت زن تربیت‌یافته در مکتب اسلام را متفاوت از زن تربیت شده در جوامع غربی دانست و  افزود: جامعه سالم و خانواده ایده‌آل مرهون نقش تربیتی و جایگاه رفیعی است که زنان آن جامعه ایفا می‌کنند. 


دارا با اشاره به حضور جدی زنان ایرانی در اجتماع و جمعیت بالای دختران در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بر استفاده هدفمند و مؤثر زنان کشورمان در شکل‌دهی به نقش مؤثرشان در خانواده و جامعه تأکید کرد.


همچنین فاطمه قاسم پور، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: ظرفیت اساتید دانشگاه‌های تهران بسیار بالاست و برای انجام اقدامات مؤثر در حوزه زنان در مجلس، نیازمند بهره‌مندی از این ظرفیت هستیم.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته