دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آذر 1394 - 16:22

فیس‌بوک برای بهبود سرعت اینترنت در مدارس آمریکا 20 میلیون دلار اهدا کرد

مارک زوکربرگ، بنیانگذار و مدیرعامل فیس‌بوک، به گسترش اینترنت در تمامی دنیا از جمله کشورش، آمریکا فکر می‌کند. وی به تازگی اعلام کرده که به همراه همسرش، پریشیلا چان، قصد کمک مالی 20 میلیون دلاری به یک شرکت غیرانتفاعی دارند تا سرعت اینترنت را در مدارس آمریکا بهبود دهد.
کد خبر : 51335

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از فوربس، فیس‌بوک با اهدای این 20 میلیون دلار به شرکت غیرانتفاعی Education Super Hiway به غیر از اینکه قصد دارد در قالب پروژه Internet.org دسترسی به اینترنت را در جهان گسترش دهد، ملزم به بهبود به سرعت اینترنت در مدارس آمریکا شد. این در حالی است که این زوج در سال 2013 نیز 3 میلیون دلار به این شرکت با همین هدف اهدا کردند.


زوکربرگ 31 ساله در پستی در فیس‌بوک خود دربارهاین کمک مالی گفت: «این کمک مالی باید دسترسی دانش‌آموزان به اینترنت را بهبود بخشد تا در نهایت در یادگیری آنها موثر باشد. بهبود و افزایش سرعت اینترنت مدارس، به دانش‌آموزان و معلمان کمک می‌کند تا از مزیت‌های نرم‌افزار آموزشی شخصی‌شده و ابزارهای آنلاین استفاده کنند».


به گفته زوکربرگ، بیشتر مدارس آمریکا به اینترنت دسترسی دارند اما سرعت اینترنت آنها کمتر از نصف پهنای باند اصلی است.


وی همچنین گفت: «هر کلاس درس باید به اینترنت سریع دسترسی پیدا کند و به لطف شرکت EducationSuperHighway و پروژه خلاقانه باراک اوباما، رئیس ‌جمهوری آمریکا به نام ConnectED و تلاش بسیاری از شرکا، گام‌های مهمی در این مسیر برداشته‌ایم».


وی افزود: «به زودی تمام دنیا را به اینترنتی متصل خواهیم کرد و آموزش شخصی‌شده را برای دانش‌آموزان بهبود خواهیم داد. همه تمرکز ما روی این اصل است تا بالاخره به نتیجه‌ای که می‌خواهیم برسیم».


مترجم: نسترن صائبی


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته