دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 شهريور 1399 - 15:41
پالیزبان در گفتگو با آنا:

مسئولان برای حل مشکل آموزش الکترونیکی سیستان و بلوچستان فکری کنند

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: این استان از لحاظ زیرساخت مخابراتی و وسایل ارتباطی همچون موبایل و... با مشکلاتی روبروست که مسئولان باید برای این معضل فکری کنند.
کد خبر : 512882
637291561395550631_lg.jpg

امید پالیزبان در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشجویی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی کشور، منطقی است که از تجمع جلوگیری شود و دانشگاه‌ها که مراکز تجمع تعدادی از افراد جامعه یعنی نخبگان هستند نیز از این موضوع مستثنی نیستند و چه بسا تصمیم درستی به نظر می‌رسد که در شرایط فعلی نحوه آموزش دانشجویان در دانشگاه‌ها غیر حضوری و به‌صورت مجازی باشد.


وی افزود: با توجه به شرایط دانشگاه‌ها این شیوه آموزشی با چالش‌های بسیاری روبروست که به گوشه‌ای از آن‌ها اشاره می‌کنم. در بحث آموزش مجازی عمده مشکل، تدریس بوده و گاهی اوقات کوتاهی از اساتید است که با همت حوزه معاونت آموزشی این مشکلات قابل حل است و بخشی نیز بستگی به فرهنگ‌سازی در بین دانشجویان در استفاده و شرکت در کلاس‌ها در فضای یاد شده دارد که عمدتاً هیچ سازوکاری در جهت ساماندهی بخش دوم وجود ندارد و ساماندهی بخش اول نیز در حد نامه‌نگاری بیش نبوده است که همچنان نیازمند مدیریتی به‌دور از بلبشوهای رسانه‌ای است.


دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان بیان کرد: ضرورت مجازی شدن ارائه دروس دانشگاهی موجب شد تا بسیاری از زیرساخت‌ها تقویت شود و این موضوع بسیار مثبت است اما مسئله‌ای که بسیاری از مسئولان چه در سطح کلان و چه در سطح منطقه‌ای از آن غافل دارند، آن است که مستضعفان در این موضوع دیده نشده یا با توجه به معیارهای تهران دیده شده‌اند!


پالیزبان خاطرنشان کرد: در سیستان و بلوچستان نه از لحاظ زیرساخت مخابراتی جوانب آن در نظر گرفته شده و نه از لحاظ وسایل ارتباطی همچون موبایل و... که اهم نگرانی دانشجویان مازاد بر بحث آموزش، موضوعات ارتباطی نیز هست و می‌طلبد مسئولان برای این معضل به خصوص برای سیستان و بلوچستان فکری کنند، چراکه زیبنده نیست چهار دهه از انقلاب مستضعفان گذشته باشد و سطح دغدغه ما هنوز عدالت باشد، چه ناپسند است که این ناعدالتی در مبتدی‌ترین حوزه نیازهای اجتماعی یعنی آموزش باشد.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته