دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 شهريور 1399 - 15:18

موفقیت تیم جراحی دهان و فک و صورت بیمارستان فرهیختگان در عمل جراحی ۱۰ ساعته

در یک عمل جراحی ۱۰ ساعته، استخوان‌های صورت یک پسر ۲۱ ساله که در اثر سقوط از ارتفاع ساختمان ۶ طبقه دچار آسیب‌های متعدد به اندام‌ها و صورت شده بود، ترمیم و بازسازی شد.
کد خبر : 510548

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در یک عمل جراحی ۱۰ ساعته، استخوان‌های صورت یک پسر ۲۱ ساله که در اثر سقوط از ارتفاع ساختمان ۶ طبقه دچار آسیب‌های متعدد به اندام‌ها و صورت شده بود، ترمیم و بازسازی شد.


با توجه به شدت صدمات وارده، دو نفر از پزشکان متخصص جراحی دهان و فک و صورت بیمارستان فرهیختگان توانستند با توجه به گذشت زمان حدود ۲ هفته از آسیب، جا اندازی و بازسازی شکستگی‌های صورت این جوان را به خوبی انجام دهند و ظاهر و عملکرد قابل قبولی برای بیمار حاصل آورند.


این بیمار هم اکنون در دوره بازتوانی بوده و در حال بهبودی است. آسیب‌های متعدد به اندام‌های بیمار تحت اعمال جراحی متعدد ارتوپدی ترمیم گردیده و در سرویس جراحی عمومی تحت مراقبت شدید قرار داشته است.


در این عمل جراحی پزشکان بیمارستان فرهیختگان و سرویس‌های متخصصان جراحی عمومی، بیهوشی و مراقبت‌های ویژه، عفونی، ارتوپدی، جراحی مغز و اعصاب، جراحی دهان و فک و صورت، پزشکی قانونی، تغذیه، پرسنل پرستاری مشارکت داشتند.


انتهای پیام/4040/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته