دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 شهريور 1399 - 12:47
حجت‌الاسلام‌ خیری مطرح کرد؛

فعالیت ارزشمند هیئت‌های اندیشه‌ورز دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه «حکمرانی اسلامی در جهان پساکرونا»/ تأسیس دانشکده‌های حکمرانی؛ در دستور کار معاونت علوم انسانی و هنر

رئیس مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و تعالی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در هیئت‌های اندیشه‌ورز به تازگی شاهد یک کار ارزشمند در خصوص پویش علم بومی با موضوع حکمرانی اسلامی در جهان پساکرونا بودیم که ۴۲ کارگروه تشکیل شد.
کد خبر : 510477
3536fc9b-6a35-4d3e-b0ba-e65a4312c4a1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه و کرسی‌های آزاداندیشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، جلسه هم‌اندیشی هیئت‌های اندیشه‌ورز دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور به همت معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه صبح امروز در واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.


حجت‌الاسلام حسن خیری در این جلسه اظهار کرد: فلسفه تشکیل این جلسه به مناسبت دو موضوع اساسی است. اول اینکه بسیاری از همکارانمان در معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی احکامشان باید تمدید شود و لازم است که یک بار دیگر بازخوانی از فعالیت‌ها داشته باشیم و جایگاه هیئت‌های اندیشه‌ورز در استان‌ها را بررسی کنیم و دوم اینکه زمان تدوین برنامه عملیاتی است که باید برای سال تحصیلی آینده برنامه داشته باشیم.


وی افزود: به خاطر موضوعات مهم مذکور، جلسه‌ امروز به صورت تضارب آرا و هم‌فکری ترتیب داده شد و به دلیل اوضاع خطرناک کرونایی، این جلسه با حضور فیزیکی مدیران مرکز مطالعات علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و حضور مجازی هیئت‌های اندیشه‌ورز استان‌ها تشکیل شد.


رئیس مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و تعالی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه معاونت علوم انسانی و هنر دارای سه بخش شامل اداره کل آموزش، اداره کل پژوهش و مرکز مطالعات است، گفت: طبق وظایفی که برای هیئت‌های اندیشه‌ورز تدوین شده بود، اقداماتی اعم از دوره‌های توانمندسازی، تألیف کتاب، تغییر سرفصل‌ها و به‌روزرسانی آن‌ها، کرسی‌های نظریه‌پردازی و ترویجی، نشریات و دانشکده‌های موضوعی در دستور کار مرکز مطالعات قرار گرفت.


خیری خاطرنشان کرد: در هیئت‌های اندیشه‌ورز به تازگی شاهد یک کار ارزشمند در خصوص پویش علم بومی با موضوع حکمرانی اسلامی در جهان پساکرونا بودیم که ۴۲ کارگروه تشکیل شد؛ طبیعتاً برای اینکه بتوانیم کارهایمان را مؤثر، مفید و هماهنگ انجام دهیم لازم است که چنین کارهایی را در سطح ملی تعریف کنیم و حتی‌الامکان هیئت‌های اندیشه‌ورز به سمت هم‌افزایی با یکدیگر و با مرکز پیش بروند.


وی عنوان کرد: یکی دیگر از دستاوردهای هیئت‌های اندیشه‌ورز، تصویب دانشکده حکمرانی با موضوع اقتصاد بود که کارهای انجام شده است و به نتیجه مورد نظر خواهد رسید؛ همچنین هیئت‌های اندیشه‌ورز استان‌ها نیز دانشکده‌های دیگری را پیشنهاد داده‌اند و امیدواریم از تجربه حدود دو ساله خود استفاده کنیم و با برنامه عملیاتی مناسب‌تری یک شبکه کشوری هماهنگ رقم بزنیم.


رئیس مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و تعالی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کارِ هیئت‌های اندیشه‌ورز در واقع کار اجرایی نیست و کار آنان رصد، الگوشناسی، جهت‌دهی و نظارت جدی است؛ در حال حاضر لازم است که هیئت‌های اندیشه‌ورز وظیفه خودشان را در قبال مسائل مختلف پیدا کنند و گروه‌های تخصصی مرکز مطالعات، از همه گروه‌ها و دانشکده‌ها رصد دقیقی داشته باشند.


خیری خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که مرکز مطالعات متولی آن است و مأموریت دارد به عنوان اولویت کاری خود پیگیری کند، موضوع تعیین شاخص‌ها و استانداردهای گروه‌های آموزشی است که بر اساس آن، ارزیابی و نظارت بر گروه‌ها اتفاق می‌افتد؛ طبیعتاً برای پیشبرد این کار نیاز داریم که هیئت‌های اندیشه‌ورز نیز در خصوص تولید شاخص‌ها، استانداردسازی و بخش نظارتی با ما همکاری داشته باشند.


انتهای پیام/۴۱۱۸/4084/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته