دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 شهريور 1399 - 15:38
حناچی خبرداد؛

تحول دیجیتال در شهرداری تهران/ حمایت از کسب‌وکارهای نوپا حیاتی است

شهردار تهران گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری تهران ایجاد تحول دیجیتالی در این نهاد است.
کد خبر : 510292
lrgthumb.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، پیروز حناچی در مراسم افتتاح نخستین برج فناوری بخش خصوصی مستقر در ناحیه نوآوری شریف که پیش از ظهر امروز  برگزار شد، بیان کرد:  تهران هوشمند یکی از برنامه‌های اصلی شهرداری تهران است که هوشمندسازی، نوآوری، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و شفاف سازی از محورهای اصلی آن به شمار می‌روند.


وی با اشاره به این که تحول دیجیتالی شهرداری تهران از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد است، افزود: تهران هوشمند با الگوبرداری از مدل‌های موفق جهانی، مشورت با متخصصان محلی و تحلیل نیازهای شهر تهران شکل گرفته و شامل پنج محور اصلی شهر هوشمند، شهروند هوشمند، خدمات دیجیتالی، تهران نوآور، مدیریت هوشمند حمل و نقل درون شهری و  توسعه خدمات انرژی و محیط هوشمند  می‌شود. 


شهردار تهران گفت: باتوجه به وضعیت خاص کشور بعد از شیوع کرونا حمایت از کسب و کارهای نوپا امری ضروری است. بسیاری از کسب و کارهای سنتی مانند میادین میوه و تره‌بار در اوج کرونا از فناوری‌های شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپی کمک گرفتند. یکی از برنامه‌های شهرداری تهران کمک به توسعه زیست‌بوم علم و فناوری در شهر تهران است.


حناچی گفت: در طرح تهران نوآور تلاش می‌شود تا موانع موجود در توسعه زبست‌بوم فناوری و نوآوری کاهش یافته و حذف شوند. مقررات حمایت از فناوران برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها در حال آماده‌سازی برای ارسال به شورای شهر شر تهران است که متم‌ترین اصل آن تسهیل استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح شهر به شمار می‌رود.


انتهای پیام/۴۰۲۱/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته