دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 شهريور 1399 - 13:14

قدیمی‌ترین فسیل جهان کشف شد

محققان به تازگی قدیمی‌ترین فسیل جهان را در دره گرند کانیون کشف کردند.
کد خبر : 509963
فسیل 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محققان نروژی به تازگی قدیمی‌ترین فسیل جهان را در پارک ملی گرند کانیون و در قسمتی از دره موجود در این پارک کشف کردند. این فسیل بیش از 313 میلیون سال قدمت دارد.


این فسیل در قسمتی از مسیر پیاده‌روی طبیعت‌گردان کشف شده و از لحاظ علمی دارای ارزش زیادی است. هم‌اکنون گروه از دیرینه‌شناسان دانشگاه نوادا به سرپرستی استفان رولند در حال تحقیق و انجام آزمایش روی این فسیل هستند. نتایج اولیه تحقیقات نشان می‌دهد این فسیل به خزنده‌ای مهردار تعلق دارد که میلیون‌ها سال پیش در محل کنونی گرند کانیون زندگی می‌کرده است.



محققان قصد دارند با فناوری‌های پیشرفته ساختار بدنی این خرنده مهره‌دار را طراحی کرده و اطلاعات بیشتری در مورد آن به‌دست آورند. کسب این گونه از اطلاعات به دانشمندان کمک می‌کند تا زندگی جانوران از لحاظ نوع ساختار بدنی، تغذیه و ارتباط با یکدیگر در آن دوره زمانی بیشتر بشناسند.


موضوع دیگری که موجب جلب توجه کاربران شده است نحوه قرارگیری پاهای این حیوان است. ردپای این خزنده حاکی از آن است که به شکل خاصی حرکت می‌کرده و از لحاظ نوع راه‌ رفتن با سایر حیوانات معاصر خود تفاوت داشته است. منطقه گرند کانیون در کشور آمریکا از لحاظ زمین‌شناسی یکی از قدیمی‌ترین مناطق زمین است و تا کنون فسیل‌های متعددی در این ناحیه کشف شده است.


انتهای پیا/4144/


 


انتهای پیام/

برچسب ها: فسیل
ارسال نظر
هلدینگ شایسته