دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مرداد 1399 - 15:02
بررسی‌های جدید نشان می‌دهد؛

سرمایه‌گذاری عظیم اسپیس‌ایکس برای ادامه تحقیقات فضایی

شرکت اسپیس‌ایکس با سرمایه‌گذاری عظیم روی پروژه‌های در حال انجام این شرکت با سرعت روند تحقیقات فضایی را ادامه می‌دهد.
کد خبر : 509209
اس 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، صنایع فضایی اسپیس‌ایکس تصمیم گرفته است به زودی سرمایه‌ای معادل 1.9 میلیارد دلار برای تحقیقات جدید این شرکت را تامین کند. پیش از اعلام شدن این خبر اسپیس‌ایکس ارزش سرمایه این شرکت را برابر با 46 میلیون دلار اعلام کرده بود ولی به نظر می‌رسد ایلان ماسک و سایر مدیران اسپیس‌ایکس تصمیم گرفته‌اند بودجه ماموریت‌های فضایی این شرکت را تا حد زیادی افزایش دهند.


ایلان ماسک رئیس شرکت اسپیس‌ایکس و صنایع خودروسازی تسلا در سال 2020 به عنوان چهارمین ثروتمند جهان انتخاب گردید. ارزش ثروت او بیش از 57.2 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. بخشی از سرمایه‌گذاری‌های اخیر روی شرکت اسپیس‌ایکس از سوی دولت آمریکا صورت گرفته و در صورتی که ترامپ رئیس جمهور بعدی این کشور نباشد احتمالا این ردیف بودجه آخرین کمک دولت ترامپ به شرکت اسپیس‌ایکس است.



شرکت اسپیس‌ایکس با پرتاب نحستین سفینه فضاپیمای ساخته شده در یک شرکت خصوصی و جابه‌جایی دو نفر از فضانوردان به سمت ایستگاه بین‌المللی فضایی توانست نام خود را برای همیشه در تاریخ تحقیقات فضایی ثبت و گام بزرگی به سمت اکتشاف در سیاره‌های مختلف منظومه شمسی بردارد. هم اکنون شرکت اسپیس‌ایکس با توجه به ادامه فعالیت‌های تحقیقاتی خود در حوزه‌های گوناگون علوم مرتبط با فضا نشان داده از لحاظ علمی و تجهیزاتی نسبت به سازمان‌های بزرگ فضایی نظیر ناسا، سازمان فضایی ژاپن و سازمان فضایی اتحادی اروپا دست کمی ندارد.


بودجه‌ای که اخیرا اسپیس‌ایکس برای اتمام ماموریت‌های فضایی خود و توسعه تجهیزات تحقیقاتی این شرکت در نظر گرفته بیشترین هزینه‌ای است که تاکنون شرکتی خصوصی برای تحقیقات فضایی اختصاص داده است. اسپیس‌ایکس قصد دارد در چند سال آینده ده‌ها موشک و ماهواره تحقیقاتی را به فضا ارسال کند.


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته