دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک مقام سازمان بهداشت جهانی مطرح کرد؛

منطقه آسیا-اقیانوسیه وارد فاز جدید کرونا شد/ جوانان هدف موج جدید کرونا

یکی از مقامات سازمان بهداشت جهانی گفت: با افزایش ابتلای جوانان به کرونا، منطقه آسیا-اقیانوسیه وارد فاز جدید کرونا شده است.
کد خبر : 508954
EUaDCzGU8AIiJQt.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از سی ان ان، یکی از مقامات سازمان بهداشت جهانی در یک کنفرانس خبری مجازی اعلام کرد چندین کشور در منطقه آسیا-اقیانوسیه وارد مرحله جدیدی از بیماری همه‌گیر شده‌اند.


تاکشی کسایی، مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در اقیانوس آرام غربی، گفت: آنچه ما مشاهده می‌کنیم، فقط طغیان مجدد کرونا نیست، بلکه معتقدیم این سیگنالی است که وارد مرحله جدیدی از بیماری همه‌گیر در منطقه آسیا-اقیانوسیه شده‌ایم.


وی افزود: این بیماری همه‌گیر در حال تغییر است. مردم 20، 30 و 40ساله به‌طور فزاینده‌ای درگیر کرونا و منجر به گسترش آن شده‌اند.


بیماران در این گروه‌های سنی به‌احتمال‌زیاد دارای علائم خفیف یا حتی فاقد علائم هستند. این امر دلیلی برای نگرانی است، زیرا تشخیص سریع ویروس برای جلوگیری از شیوع آن سخت‌تر می شود.


کسایی عنوان کرد: این مرحله جدید را ممکن است برخی از کشورها تجربه کنند که حتی از شیوع اولیه آنها نیز بزرگ‌تر باشد، اما بعد از ماه‌ها درگیری با کرونا، اکنون دولت‌ها قادر به کاهش اختلالات و واکنش مناسب به این ویروس هستند.


مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در اقیانوس آرام غربی افزود: افزایش موارد در گروه‌های سنی جوان به این دلیل است که آنها فعال‌ترین اعضای جامعه هستند.


وی خاطرنشان کرد: هنوز هم این موضوع یک سؤال است که آیا افرادی که آزمایش آنها مثبت بوده مجدداً می‌توانند مبتلا شوند یا خیر. سازمان بهداشت جهانی هنوز هیچ مدرک قطعی در مورد مصونیت دفاعی ندارد.


تامانو ماتسویی، یکی دیگر از مقامات سازمان بهداشت جهانی نیز گفت: در فیلیپین و استرالیا، بیش از نیمی از موارد گزارش شده، افراد زیر 40 سال را تشکیل می‌دهد. در ژاپن نیز 65درصد موارد عفونت‌های گزارش شده از ماه ژوئیه تا اوت، در بین افراد 39 سال و پایین‌تر است.


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته