دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1399 - 10:55
غلامی تأکید کرد؛

لزوم استقلال مراکز علمی و گسترش گفتمان در جامعه نخبگانی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جشنوراه فارابی تمام تلاش خود را به کار برده است تا پیشتاز حفظ استقلال علمی باشد.
کد خبر : 508582
1398062315582144918389344.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در مراسم اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فارابی اظهار کرد: خداراشاکریم که توفیق برگزاری این مراسم را برای مقدر کرد تا در بین جمعی از عالمان کشورمان تقدیر و قدردانی از زحمات اساتید و صاجب نظران از کشور عزیزمان ایران و دیگر کشورها باشیم.


وی افزود: حوزه تخصصی علوم انسانی در این جشنواره ایجاب می‌کند که به شناخت و معرفی اساتید و محققین همت بگماریم که این توفیقی است که نصیب ما شده است. از این فرصت استفاده می‌کنم از تمامی نهادهایی که به برگزاری این جشنواره کمک کردند، سپاسگذاری می‌کنم.


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: ضمن تقدیر از همه کسانی که دل در گرو پیشرفت ایران عزیز دارند، چند نکته را عرض می‌کنم، هر گاه شکوفایی و پیشرفت صورت گرفته، نویسندگانی بودند که با توجه به رویدادهای اطراف خود داشته‌اند. هر گونه فعالیتی بدون نگاه محدودیت‌ها امکارن بروز و ظهور داشته باشد. 


وی ادامه داد: جشنوراه فارابی تمام تلاش خود را به کار برده است تا پیشتاز حفظ استقلال علمی باشد. نکته دوم بررسی آثار این جشنواره بیان گر این است که به کیفیت تمام علوم توجه داشته باشیم. 


غلامی در بیان نکته سوم گفت: برای حفظ استقلال مراکز علمی گسترش گفتمان بین نخبگان لازم است. شیوع ویروس کرونا  در ماه‌های گذشته بر زندگی تاثیر گذار بوده است. حفاظت از محیط زیست و سیاست‌گذاری علمی و... از جمله موضوعاتی است که نخبگان م یتوانند حوزه علوم، تحقیقات و فناوری کشور را مساعدت کنند.


 وزیر علوم تحقیقات و فناوری مطرح کرد: از تمام  کسانی که به برگزاری این جشنواره شرکت کردند و افرادی که در این مراسم حضور دارند و افرادی که به صورت برخط حضور دارند، تشکر می‌کنم. 


انتهای پیام/4084/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته