دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مرداد 1399 - 16:57

میکروروبات‌ها وظایف پیچیده‌ای را انجام می‌دهند

مهندسان موفق به طراحی نوعی از میکروروبات‌ها شدند که قادر به انجام فعالیت‌های پیچیده‌‌ای هستند.
کد خبر : 505381
میکرو 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، میکروروبات‌هایی که تا پیش از نسل جدید این روبات‌ها کوچک ساخته شده بودند کاربردهای فراوانی داشتند ولی به دلیل محدودیت در جابه‌جایی قادر نبودند در طراحی اشکال هندسی به‌کارگیری شوند. حالا نسل جدیدی از روبات‌های بسیار کوچک تولید شده که قادر هستند تا 90 درجه تغییر حالت داده و کارهای پیچیده‌ای را انجام دهند.


اوگونی فیلیپو مهندس روباتیک و یکی از اعضای گروه طراحی کننده نسل جدید میکروروبات‌ها گفت: «این گروه روش جدیدی را برای طراحی و تولید میکروروبات‌ها ابداع کرده است. تاکنون هیچ میکروروباتی در دنیا دارای قابلیت‌های ارگونومیگ و انعطاف‌پذیری نبود اما اکنون چنین مسئله‌ای امکان‌پذیر شده است.»



روبات‌های جدید می‌توانند با قرارگیری روی قطعات پلاستیکی، فلزی و چوبی شکل‌های مختلفی را ایجاد کرده و طرح‌های زیبایی را به وجود بیاورند. به‌طور معمول میکروروبات‌ها برای تغییر حالت نیاز به گرما شدید و یا نیروی وارد شده از میدان مغناطیسی قوی دارند ولی روبات‌های ساخته شده توسط گروه فیلیپو چنین توانایی‌هایی را حتی بدون اعمال نیروهای جانبی دارند. در میکروروبات‌های نسل جدید گرما به خوبی هدایت می‌شود و تاثیری در نوع جابه‌جایی این روبات‌های کوچک ندارد. 


تعدادی از کارشناسان فناوری معتقدند میکروروبات‌های جدید قابلیت استفاده شدن برای طراحی فلزات زینتی را دارند. به عنوان مثال می‌تواند پس از طراحی جواهرات این میکروروبات‌ها را روی آن‌ها قرار داد و طراحی مختلفی را مشاهده کرد. این روبات‌ها نیروی مورد نیاز خود را از طریق انرژی الکتریکی تامین می‌کنند. میکروروبات‌ها حجم زیادی از انرژی را ذخیره‌سازی کرده و از همین رو تا مدت زیادی پس از قطع اتصال به برق نیز، نیروی لازم برای جابه‌جایی را دارند.


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته