دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1399 - 10:30
آنا گزارش می‌دهد؛

باز هم بی‌توجهی مسئولان دانشگاهی به کیفیت آموزشی و مشکلات دانشجویان!

پس از گذشت ۶ ماه از تغییر شیوه آموزش در کشور هنوز آموزش مجازی در ریل حرکتی خود قرار نگرفته است و مسئولان نیز هم‌چنان نسبت به مشکلات آن بی‌تفاوت هستند.
کد خبر : 504985

به گزارش خبرنگار حوزه صنفی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، نزدیک به ۶ ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد؛ وجود این ویروس حتی منجر به تغییر شیوه آموزش در کشور شد. اما این تغییر هنوز پس از گذشت ۶ ماه در ریل حرکتی خود قرار نگرفته است.


تغییر آموزش حضوری به مجازی نیازمند آشنایی اساتید و دانشجویان و وجود زیر ساخت‌های مناسب است که در برخی دانشگاه‌ها این زیرساخت وجود داشت و برخی دیگر از دانشگاه‌ها به طور کلی با آن ناآشنا بودند.


 در نهایت ویروس کرونا اهرم فشاری شد که دانشگاه‌ها سیستم آموزشی خود را در زمانی کوتاه ارتقا دهند؛ اما این ارتقا تنها نیازمند امکانات نیست بلکه نیازمند یک فرهنگ‌سازی نیز هست.


‏فرهنگ‌سازی آموزش مجازی شامل تقلب نکردن دانشجویان در امتحانات مجازی تا تدریس درست اساتید و همراهی با دانشجویان می‌شود.


متأسفانه با وجود کارهای انجام‌شده دانشجویان برخی دانشگاه‌ها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ همانند دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی!


 ‏خواب زمستانی اساتید 


‏برخی از اساتید این دانشگاه در روزهای نزدیک به امتحان فایل‌های خود را در سایت بارگذاری کرده‌اند که این اقدام اعتراض دانشجویان را در پی داشت و یا با وجود اینکه دانشجویان تنها یک روز فرصت انتخاب واحد برای ترم آتی دارند، اساتید نمرات دانشجویان را در سایت ثبت نمی‌‌کنند!


‏مشکلات غذاهای دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در دوران کرونایی نیز ادامه داشت و به گفته دانشجویان اگر سلامتی ما از ویروس کرونا به خطر نیفتد؛ حتماً دچار مسمومیت غذایی خواهیم شد! مشکلات غذایی این دانشگاه تا جایی ادامه داشت که شورای صنفی دانشجویان این دانشگاه در هفته اخیر در روزهای جولان ویروس کرونا در کشور پیگیر درخواست افزایش تنوع در منوهای غذایی شده است!



مشکلات دانشجویان در آموزش مجازی منحصر به پایین بودن کیفیت آموزش، ناآشنایی اساتید با این شیوه آموزش، نبود بستر مناسب و سردرگمی نبود و هزینه‌های سرسام‌آور اینترنت و نبود اینترنت رایگان نیز مشکلی بر مشکلات دانشجویان اضافه کرده است. اینترنت رایگان همان وعده‌ای است که چندین بار از سوی مسئولان کشور مطرح شده است اما هنوز اجرایی نشده است.



تحصن دانشجویان را می‌توان سراریز شدن مشکلات آنان دانست و روز گذشته یکی از کانال‌های دانشجویی طی نظرسنجی دانشجویان جویا شد که اگر احساس کنید حاکمیت غالب فضایی دانشجویی سرگرم تضییع حق‌تان، وجود‌تان و هویت‌تان هستند؛ آیا حاضر به تحصن در فضای عمومی دانشگاه هستید که نزدیک به ۷۰ درصد دانشجویان برای تحصن در فضای عمومی دانشگاه اعلام آمادگی کردند!


با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کشور و احتمال زیاد ادامه آموزش مجازی در کشور مسئولان دانشگاهی باید بیش از گذشته رفاه دانشجویان و سطح کیفیت آموزش در دانشگاه‌های خود را مورد توجه قرار دهند. 


انتهای پیام/۴۰۸۴/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته