دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کرمی مطرح کرد؛

آمار مهاجرت نخبگان ایرانی از منابع نادرست تهیه می‌شود

دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان مطرح کرد: یکی از مشکلات ایران در مجامع بین‌المللی، مخدوش و کذب بودن آمارها و گزارش‌های مهاجرت ایرانیان است. یافته‌های بیشتر این گزارش‌ها برگرفته از اطلاعات شخصی و محدود است.
کد خبر : 504555
20200405114405.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان در مراسم رونمایی از کتاب سالنامه مهاجرتی ایران که پیش از ظهر امروز در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، بیان کرد: یکی از مشکلات ایران در مجامع بین‌المللی مخدوش و کذب بودن آمارها و گزارش‌های مهاجرت ایرانیان است. یافته‌های بیشتر این گزارش‌ها برگرفته از اطلاعات شخصی و محدود است.


وی افزود: افرادی که این گزارش‌ها را می‌نویسند به شرایط اطرافشان استناد می‌کنند. مهاجرت علم تخصصی است و متخصصان باید درباره آمار و ارقام آن  نظر دهند. طرح مهاجرت معکوس در سال ۹۵ باهدف جذب نخبگان و متخصصان به کشور استارت خورد و تلاش‌های بسیاری در این زمینه انجام شده است.


دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان مطرح کرد: آمار رفته‌ها بسیار دیده می‌شود اما آمار بازگشته‌ها موردتوجه قرار نمی‌گیرد. امروز در کنار رونمایی از کتاب سالنامه مهاجرتی ایران، رصدخانه مهاجرت ایران نیز افتتاح می‌شود که شرکت دانش‌بنیان فعال در موضوع مطالعات مهاجرتی فعالیت می‌کند.


وی افزود: همچنین نخستین بسته جامع سیاستی مهاجرت ایران تا دو ماه آینده و بررسی تأثیر کرونا بر مهاجرت در دنیا نیز طی دو هفته آینده منتشر خواهد شد.


انتهای پیام/۴۰۲۱/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته