طرح فاصلهگذاری اجتماعی در میادین میوه و ترهبار چگونه است؟
طرح فاصلهگذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط و کار در میادین و بازارهای میوه و ترهبار از سوی ستاد پیشگیری و مراقبت از کرونا اعلام شد.
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، گام دوم مبارزه با ویروس کرونا در طرح فاصلهگذاری اجتماعی در میادین و بازارهای میوه و ترهبار اعلام شد.
بخشی از دستورالعملهای رعایت فاصلهگذاری اجتماعی در میادین و بازارهای میوه و ترهبار بر اساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا به شرح زیر است:
- جداسازی مسیر ورود و خروج افراد رعایت شود.
- با افزایش میزهای انتصاب و جداسازی میوه از تراکم مشتریان در محلهای انتصاب میوه جلوگیری شود.
- استفاده از علائم و توصیههای ایمنی در مکانهای تردد و غرفهها ضروری است.
- استفاده از یک حائل مثل پرده نایلونی بین فروشنده، صندوقدار و مشتریان، خطکشی و نوبتدهی الکترونیکی استفاده شود.
- پرداخت پول فقط از طریق الکترونیکی انجام شود.
- افزایش ساعات کاری غرف بهمنظور کم کردن ترافیک و تراکم حضور مشتریان ضروری است.
- از ترازوی بیشتر جهت تسریع در خروج مشتریان و جلوگیری از ازدحام استفاده شود.
راهنمای گام دوم مبارزه با کووید-۱۹ در بحث فاصلهگذاری اجتماعی در میادین و بازارهای میوه و ترهبار مواردی را بهمنظور رعایت بهداشت ابزار و تجهیزات هم اشاره کرده که برخی از این موارد عبارتند از:
- از تبادل وجه بهصورت نقدی به صندوقدار غرفهها خودداری شود. استفاده از دستگاههای کارتخوان و یا روش پرداخت از طریق کدQR (کدپرداز) بهمنظور عدم تبادل پول با مشتریان ضروری است.
- داشتن کارت بهداشت برای کلیه دست اندرکاران مواد غذایی الزامی است.
- تا حد امکان مشتریان به استفاده از ماسک و دستکش در هنگام خرید تشویق شوند.
- از خوردن و آشامیدن در حین کار توسط شاغلین خودداری شود.
- صفحه کیبورد، پوز بانکی و میز مقابل ترازو دار حداقل روزی 6 بار گندزدایی شود.
- انواع آجیل و خشکبار بهصورت بستهبندی شده دارای مجوز باشد.
- از چرخ کردن گوشت خودداری شود مگر اینکه در حضور مشتری و با رعایت بهداشت فردی و تجهیزات باشد.
- فرآوردههای گوشتی میبایست صرفاً در بستهبندیهای بهداشتی و با مجوز قانونی عرضه شود.
انتهای پیام/ ۴۱۰۵
انتهای پیام/