دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 تير 1399 - 10:16

تست کرونا با گوشی و ابزار هوش مصنوعی

محققان از تلفن‌های همراه مجهز به ابزارهای هوش مصنوعی برای انجام آزمایش‌های دقیق و سریع تشخیص بیماری کرونا استفاده می‌کنند.
کد خبر : 501572
کرونا 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از زد دی نت، دانشمندان دانشگاه  سین‌سیناتی نوعی سیستم تست کرونای قابل حمل و ژنتیک را طراحی کردند که در آن با استفاده از ویژگی‌های هوش مصنوعی و گوشی‌های هوشمند مجهز به این فناوری می‌توان در مدت زمانی کوتاه و به طور دقیق آزمایش تشخیص کرونا را انجام داد.


از جمله مزیت‌های سیستم تست کرونا با گوشی‌های هوشمند نرم‌افزار ساده و دارای رابط کاربری مناسب است. انجام آزمایش تشخیص بیماری کرونا با استفاده از این برنامه هزینه چندان زیادی ندارد و افراد زیادی در سراسر دنیا می‌توانند از آن استفاده کنند. پزشکان امیدوارند از این طریق بتوانند مشکل کمبود کیت‌های تست کرونا در آمریکا و تعدادی دیگر از کشورهای دنیا را برطرف کنند.



سیستم تست کرونا بر پایه استفاده از صفحه‌ای گرمایشی، منبع نوری ال‌ای‌دی، دوربین گوشی و اپلیکیشنی ویژه است. البته علاوه بر موارد ذکرشده یک کیت قابل شارژ با باتری نیز به‌کار‌گرفته می‌شود و در نتیجه در عرض کمتر از یک ساعت ابتلای افراد به کرونا مشخص شود.


سامانه هوش مصنوعی که برای تست کرونا با استفاده از تلفن همراه ابداع شده، ConvNet نام دارد و میزان آلودگی به ویروس در نمونه خون یا نمونه بزاق را بر اساس تصویر گرفته شده از با دوربین‌ گوشی مشخص می‌کند. پژوهشگران امیدوارند با کسب مجوزهای لازم در آینده نزدیک برای تجاری‌سازی این روش تست کرونا اقدام کنند.


انتهای پیام/4144/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته