دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 تير 1399 - 11:18
توسط ستاره‌شناسان صورت گرفت؛

کشف دایره‌های درخشان در فضا

دانشمندان دایره‌های درخشانی از انرژی را در فضا کشف کرده‌اند که جدیدترین گروه از اجسام فضایی به شمار می‌روند.
کد خبر : 501378
kkkkkkkkk.PNG

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از وایس، ستاره‌شناسان گروه جدیدی از اجسام فضایی به نام «دایره رادیویی غیرعادی» را کشف کرده‌اند که درواقع حلقه‌های ناشناخته، عجیب و غریب و درخشانی در فضا هستند.


این حلقه‌های غیرعادی به لطف تصاویر ثبت‌شده توسط یکی از حساس‌ترین رصدخانه‌‌های روی زمین کشف شده و تنها در نور رادیویی قابل‌رویت هستند. این دایره‌های مرموز با مشخصات هیچ‌کدام از اجسام فضایی شناخته‌شده تطابق ندارند و به همین دلیل به عنوان گروه جدیدی از اجسام فضایی در نظر گرفته شده‌اند.


گروه تحقیقاتی دانشگاه وسترن سیدنی چهار مورد از این حلقه‌های مرموز را پیدا کرده است. سه مورد از این حلقه‌ها توسط تلسکوپ ASKAP کشف شده است. این تلسکوپ آسمان را طیف رادیویی بررسی می‌کند تا نقشه تکاملی از جهان ایجاد کند. این امر می‌تواند به دانشمندان در درک بهتر از توسعه ستارگان و کهکشان‌ها کمک کند. عرض هر کدام از این حلقه‌ها حدود یک دقیقه قوسی بوده که برابر با سه درصد از قطر ماه است.


بررسی‌های بیشتر نشان داد که نخستین حلقه درخشان فضایی در سال 2013 و توسط تلسکوپ رادیویی هند ثبت شده اما در آن زمان مورد توجه قرار نگرفته است.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

برچسب ها: تلسکوپ رادیویی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته