سیستم آموزش مجازی دانشگاه فرهنگیان؛ پُر از اشکال و ایرادات فنی/ چه مسئلهای پشت پرده کسر از حقوق دانشجومعلمان است؟
امیرعباس آقابابایی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکلهای دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مسائلی که در دوران کرونا بسیار مورد محک قرار گرفت، شیوه عملکرد سیستم آموزشی کشور بود، اظهار کرد: برگزاری کلاسهای مجازی، چه برای دانشآموزان و چه برای دانشجویان چالشهای بسیاری را به همراه داشت.
وی تصریح کرد: سیستم آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن امکانات و نقص کمتر نسبت به سایر دانشگاهها قابل قبولتر است. در این میان اما دانشگاه فرهنگیان دارای سیستم آموزش مجازی منسجم و خاصی نیست و سامانه معرفیشده از سوی این دانشگاه برای پیگیری آموزش مجازی پُر از اشکال و ایرادات فنی است.
عضو شورای ناظر بر نشریات دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با بیان اینکه خبری که در این مدت بسیار مورد توجه قرار گرفت، مسئله کسر حقوق دانشجومعلمان در ایام کرونا بود، گفت: مدتی قبل خبری منتشر شد مبنی بر اینکه اعضای هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان تصمیم به کسر 25 درصد از حقوق دانشجو معلمان در ایام کرونا گرفتهاند؛ تا قبل از برگزاری این جلسه طبق گفته مسئولان دانشگاه فرهنگیان در اسفندماه، قرار بر کسر 10 درصدی حقوق دانشجو معلمان در ایام تعطیلات کرونا بود، ولی متأسفانه در جلسه برگزار شده توسط هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان قرار بر این شد که برای اسفند (98) 45درصد و برای هر ماه از بهار (99) 25درصد از حقوق کسر شود که مجموع این مبالغ برای چهار ماه، بالغ بر 2 میلیون و 800 هزار تومان میشود و سؤال اینجاست که کسر این مبلغ به چه علت بوده است؟
آقابابایی خاطرنشان کرد: تعطیلی سراهای دانشجویی، امکانات و زیرساختهای ضعیف، خروجی غیرقابل قبول آموزش مجازی در دانشگاه فرهنگیان و نارضایتی دانشجومعلمان از این امر، حاکی از ابهام در محل صرف این هزینههاست؛ مگر هزینههای آموزش مجازی چقدر بوده و این مبلغ بر چه اساس برآورد شده است؟ متأسفانه بالغ بر 70 درصد از بناهای دانشگاه فرهنگیان کل کشور فرسوده است، اغلب پردیسهای این دانشگاه فاقد اعضای هیئت علمی در شأن هستند، مشکلات آموزشی و ضعف در سرفصلهای درسی بهطور محسوس قابل مشاهده است و کارهای فرهنگی-پرورشی شایسته، به آن صورت که یک معلم باید تربیت شود، در این دانشگاه صورت نمیگیرد.
وی ادامه داد: با این همه مشکلات، جالب است که هیئت امنای محترم دانشگاه فرهنگیان جلسهای برای حل این مسائل برگزار نمیکنند، ولی برای کسر از حقوق دانشجویان در این وضعیت نامساعد، جلسات مکرر تشکیل میدهند و تصمیمگیری نیز انجام میشود. چه مسئلهای پشت پرده این تصمیمگیریها و توجه نکردن به این مسائل است؟ با یک حساب سر انگشتی از یک پردیس این دانشگاه که حدود یک هزار و 500 دانشجو دارد، حدود 10 میلیارد تومان فقط برای یک ماه عاید آنها میشود، این مبلغ صرف چه میشود و به کجا میرود؟
مدیر مسئول نشریه تحریر گفت: متأسفانه تا زمانی که با بیعدالتی اقتصادی و کسر هزینههای بیمورد از دانشجومعلمان روبهرو هستیم، انتظار تحقق عدالت آموزشی امری نابجاست، زیرا همین دانشجویان، معلمان آینده هستند و این سیستم آنها را اینگونه تربیت میکند که مسائل مالی را اولویت بر کیفیت و عدالت آموزشی قرار دهند و این چرخه در بخشهای مختلف آموزشی ادامه پیدا میکند، گاهی برای اصلاح و تربیت زیرمجموعه باید اصلاحاتی در ساختار خود سیستم تعلیمدهنده رخ دهد.
انتهای پیام/4118/پ
انتهای پیام/