دیدبانی و نظارت بر آگهیهای دیجیتال
به گزارش خبرنگار حوزه علم،فناوری و دانشبنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، صنعت آگهیهای تجاری دیجیتال یکی از بزرگترین و جذابترین صنایع دیجیتال برای کسبوکارهای نوپا و خصوصی است. با این حال تنظیمات درستی در این حوزه انجام نمیشود. فقدان حکمرانی ملی بر داده و ممیزی درست محتوا، لزوم وجود شفافیت، پاسخگویی و نظارت، نقص حریم خصوصی کاربران و آگاهی بخشی و ارتقای سطح دانش عمومی و سواد رسانهای از جمله دلایل لزوم تنظیماتدر حوزه تبلیغات دیجیتال است.
حال یک استارتآپ ایرانی موفق به ایجاد یک مکانیسم خودتنظیمات برای تنظیم فناورانه صنعت آگهی دیجیتال شده است که به کاربران اجازه مدیریت اشتراکگذاری دادهها را میدهد. این سامانه یکپارچهسازی اطلاعات آژانسهای تبلیغاتی، امکان نظارت تنظیمگران ملی و پایش تبلیغات توسط مردم را نیز فراهم میکند.
این مکانیسم مانند یک لایه بصری روی تبلیغات دیجیتال قرار میگیرد و قابلیت تعامل را ایجاد میکند. وقتی کاربر روی آن کلیک میکند، سرویسهایی مانند اطلاعات کامل آگهی (آگهیدهنده، صاحب آگهی و...)، امکان شکایت و بازخورد به آگهی و امکان بررسی تمام کوکیها و خروج از شخصیسازی تبلیغات برای هر وبسایت را به کاربر ارائه میدهد.
انتهای پیام/4021/
انتهای پیام/