بن بستی به نام ارتباط گرفتن با سازمانهای دولتی
ساناز رحیمی در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانشبنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: این استارتآپ از دو بخش خودآموزی و مشاوره تشکیل شده است. درواقع این هدف را دنبال میکنیم که دانشآموز بتواند مشاور خودش باشد، راه درست را تشخیص داده و به سمت آن حرکت کند.
وی درباره فعالیت این استارتآپ گفت: از یک سال و نیم گذشته در قالب اپلیکیشن فعالیت داریم، اما پیش از آن بهعنوان مؤسسه مشاورهای در زمینه کنکور فعال بودیم. از سال ۹۰ بهطور جدی در بحث آموزش شروع به کار کردیم و بهمرور با اعمال برخی تغییرات، اکنون به شکل فعلی رسیدهایم.
مدیرعامل این استارتآپ افزود: شیوع کرونا تاثیر چندانی بر کسبوکار ما نداشت، چراکه پیشرفت ما قبل از این دوره شکل گرفته بود.
رحیمی درباره اپلیکیشن آموزشی این شرکت بیان کرد: این اپلیکیشن درحال حاضر ۲۰ هزار کاربر فعال دارد، که آنها فعالیت هفتگی و ماهانه دارند. و حدود ۱۴ نفر از دانشآموزان پشتیبانی میکنند تا تجربه کاربری خوبی داشته باشند. در این اپلیکیشن یک سری مهارتهای خودآموزی را به دانشآموز ارائه میدهیم و از این رو برنامههای خاصی وارد زندگی دانشآموز میشود؛ به عنوان مثال تعیین میکنیم که دانشآموز درس ریاضی، فصل دوم، مبحث توابع را چه زمانی بخواند. این موضوع را در برنامه هفتگی به او ارائه میدهیم که با زندگی وی هماهنگ باشد. بنابراین برای هر کدام از 20هزار دانشآموزی که در این اپلیکیشن فعال هستند، این برنامه هفتگی منحصربهفرد را ارائه میکنیم.
وی افزود: دانشآموز در جریان دوره، آزمونهایی را انجام میدهد که درواقع این آزمونها بحث آموزش را هدایت میکنند. سپس با تحلیل نتایج این آزمونها، دانشآموز را راهنمایی میکنیم که کدام آموزش برای او مناسب است و نحوه پرداختن به آن را برای او تعریف میکنیم. با این کار دانشآموز متوجه میشود در چه مواردی موفق عمل کرده و راه پیشرفت خود را دنبال میکند.
مدیرعامل این استارتآپ درباره چالشهای موجود بر سر راه شرکتها گفت: با ورود به حوزه کارآفرینی، چالش به یک موضوع روزمره تبدیل میشود، اما جدیترین آنها تفاوت حوزه بازار و حوزهای است که در آن رشد کردهایم.
وی ادامه داد: بنده پژوهشگر آموزشی و منتقد آموزشوپرورش بودم، اما وقتی دیدم نتیجه مطلوب حاصل نمیشود، وارد حوزه بیزنس شدم. بنابراین ورود به بازار این محصولات متفاوت و سخت است.
یکی دیگر از چالشها اولیاء دانشآموزان است. برای مثال والدینی داریم که فشار شدیدی به دانشآموز وارد میکنند تا به هر صورت ممکن در کنکور قبول شود.
رحیمی درباره حمایت سازمانهای مختلف از این مجموعه عنوان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همواره حامی این استارتآپ بوده و از دفتر ما در دانشگاه بوعلی همدان نیز بازدید کردند. اما ارتباط گرفتن با سازمانهای دولتی سخت است و حتی نمیتوانیم درخواستی به آنها ارائه کنیم.
رحیمی درباره توسعه این استارتآپ بیان کرد: وقتی به توسعه میرسیم که دانشآموزان نه تنها در ایران بلکه در دنیا، بتوانند روی اپلیکیشن این مجموعه روش درس خواندن خود را پیدا کرده و راه موفقیتشان را دنبال کند. چراکه درحال حاضر از عصر صنعتی عبور کرده ایم و به متخصصان تعریفشده نیاز نداریم، بلکه نیاز داریم افراد بتوانند مهارت خودشان را پرورش دهند و به تکامل برسند.
انتهای پیام/4112/
انتهای پیام/