دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دانش‌بنیان‌ها در مبارزه با کرونا/57؛

ماسک N95 برای جبران نیاز جامعه با دستگاه الکتروریسی تولید شد

یک شرکت‌ دانش‌بنیان فعال در حوزه تولید دستگاه الکتروریسی، پس از شیوع کرونا در کشور شروع به تولید ماسک‌های N95 با استفاده از دستگاه‌های خود کرده است.
کد خبر : 499454
157057375.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم،فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، یک شرکت دانش‌بنیان که تا پیش از شیوع کرونا در کشور دستگاه الکتروریسی تولید می‌کرد، حال با استفاده از دستگاه‌های خود ماسک N95  تولید می‌کند.


مهند حاج مصطفی، ناظر کیفی این شرکت، در گفتگو با خبرنگار آنا بیان کرد:  بیشتر ماسک‌های N95  که در بازار موجود است با استفاده از لایه کاربنی ساخته می‌شود، بنابراین N95  واقعی نیستند و تنها 60 تا 70 درصد از عوامل‌بیماری‌زا و ریزگردهای موجود در  هوا را به دام می‌اندازند. شرکت ما با استفاده از دستگاه‌های الکتروریسی خودمان، نانوالیاف تولید کرده و سپس از این نانوالیاف در ماسک‌های N95 استفاده می‌کنیم.


وی افزود: تا پیش از شیوع کرونا  تنها دستگاه الکتروریسی تولید می‌کردیم اما پس از شیوع این بیماری در کشور به فکر تولید ماسک افتادیم تا نیاز بازار را برطرف کنیم. بنابراین از دستگاه‌های الکتروریسی ساخت شرکت برای تولید  و عرضه ماسک N95 استفاده کردیم.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته