دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 تير 1399 - 15:00
تدبر در آیه ۲ سوره رعد؛

لزوم تفکر انسان درباره پدیده‌های شگفت‌انگیز طبیعت/ تشویق انسان‌ها به کسب علم و ایمان‌افزایی نسبت به معبود حقیقی

پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در قالب طرح‌ «پیغام دوست» هر روز یک آیه از قرآن کریم را به‌همراه ترجمه و توضیحی مختصر ارائه می‌کند.
کد خبر : 499369
glorious-quran-.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه و کرسی‌های آزاداندیشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در قالب طرح‌ «پیغام دوست» هر روز یک آیه از قرآن کریم را به‌همراه ترجمه و توضیحی مختصر ارائه می‌کند.




بیشتر بخوانید:
انسان با توکل به خداوند در مسیر درست قرار می‌گیرد




پیغام دوست
در روز جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۹ مصادف با ۱۱ ذی‌قعده ۱۴۴۱ «پیغام دوست» به‌شرح زیر است:
خدا [همان] كسى است كه آسمان‌ها را بدون ستون‌هايى كه آن‌ها را ببينيد برافراشت... (رعد، ۲)
اللَّهُ الَّذِی رَفَعَ السَّمَاوَاتِ بِغَيْرِ عَمَدٍ تَرَوْنَهَا...(الرعد، ۲)
بسیاری از آیات توجه انسان‌ها را به پدیده‌های شگفت‌انگیز طبیعت جلب می‌کند تا با تفکر در آن‌ها، آثار ربوبیت و تدبیر خداوند در نظام آفرینش را مشاهده کنند. هدف از آیات مربوط به پدیده‌های طبیعی، تشویق انسان‌ها برای روی آوردن به علم و دانش و همچنین ایمان‌افزایی آنان نسبت به معبود حقیقی است تا در عمل از دلبستگی و پرستش غیرخدا دست بردارند و به توحید و یکتاپرستی واقعی روی آورند.
این آیه از حفظ ستارگان و سیارات به‌وسیله ستون‌هایی خبر می‌دهد که برای انسان‌ها قابل رؤیت نیست. بیان آیه با نیروهای جاذبه و دافعه‌ای که در زمین و خورشید و دیگر ستارگان و سیارات وجود دارد قابل تطبیق است. همین نیروی اعجازآمیز جاذبه و دافعه خورشید و زمین است که باعث شده کره زمین میلیون‌ها سال در مدار واحدی به دور خورشید حرکت کند و دچار فساد و تباهی نشود.



یادمان باشد که نسبت به «پیغام دوست» بی‌تفاوت نباشیم و در آن بیندیشیم و ان‌شاءالله عمل کنیم. همچنین در رساندن این پیغام به دیگران کوشا باشیم.
انتهای پیام/۴۱۱۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته