دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا عنوان شد

ارسال 1700 اثر به همایش آیین‌های عاشورایی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری/ تجلیل از 30 اثر برگزیده

دبیر همایش ملی آیین‌های عاشورایی عنوان کرد: هدف از برگزاری این همایش، تبلیغ فرهنگ عاشورایی و مقابله با هجمه گسترده تبلیغات سوء دشمنان علیه تفکر شیعه است.
کد خبر : 49886

به گزارش آنا، نخستین همایش ملی آئین‌های عاشورایی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه 28 و 29 آبان ، به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و با همکاری دبیرخانه تشکل‌های اسلامی به میزبانی واحد یادگار امام(ره)شهرری با حضور مسئولان و هیات‌های مذهبی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور برگزار می شود.


معاون فرهنگی و دانشجویی واحد یادگار امام(ره) و دبیر همایش در این باره به آنا گفت: این رویداد بزرگ فرهنگی در مسیر تبلیغ فرهنگ عاشورایی و در مقابله با هجمه گسترده تبلیغات سوء دشمنان علیه تفکر شیعه به صورت سراسری و کشوری با برنامه های متنوع فرهنگی برگزار می‌شود.


حجت‌الاسلام دکتر عبدالرضا فرهادیان گفت: تاکنون بیش از 1700 اثر در بخش‌های عکاسی هنرهای آئینی، شعر، مداحی، تعزیه و پوستر از سراسر کشور به دفتر دبیرخانه همایش ارسال که پس از مرحله داوری تخصصی در نهایت به 30 اثر برگزیده و منتخب به رسم یادبود هدایایی اهدا می‌شود.


دبیر نخستین همایش آیین‌های عاشورایی افزود: 114 اثر برگزیده در نمایشگاهی در روزهای برگزاری همایش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) برای بازدید علاقه‌مندان به نمایش گذاشته می‌شود.


فرهادیان اظهار کرد: در این همایش از منتخبین هیات‌های مذهبی نیز قدردانی به عمل می‌آید.


وی با قدردانی از معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس تشکل‌های اسلامی، هیات‌های مذهبی و همه کسانی که در برگزاری مطلوب این همایش تلاش کرده‌اند، افزود: برای ارتقای سطح آگاهی دانشجویان شرکت‌کننده کارگاه‌های آموزشی نظیر آسیب‌شناسی هیات‌های مذهبی با حضور استادان خبره برگزار می‌شود.


دکتر سیدطه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی هم در این باره به خبرنگار آنا گفت: نخستین همایش ملی آیین‌های عاشورایی و تجلیل از منتخبان و پیرغلامان هیات‌های مذهبی دانشگاه های آزاد اسلامی سراسر کشور فرصت ارزشمندی است تا مشتاقان و شیفتگان فرهنگ عاشورایی، ضمن خودسازی و بهره‌گیری از فیض لایتناهی حضرت سیدالشهدا (ع) آشنایی بیشتری با کرانه های پیدا و ناپیدای معارف عاشورا داشته باشند.


دمام‌زنی، تعزیه و مراسم عزاداری در روزهای برگزاری همایش از دیگر برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته