دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه علم و صنعت در گفتگو با آنا:

دفاتر همکاری مشترک دانشگاه و صنعت خودروسازی راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: بنا بر پیشنهاد سرپرست وزارت صمت و وزیر علوم  انتظار داریم به زودی دفاتر همکاری مشترک دانشگاه و صنعت خودروسازی در محل کارخانه خودروسازان بزرگ کشور ایجاد شود. قطعا این موضوع می‌تواند زمینه تعامل بیش از گذشته صنعت و دانشگاه را مهیا کند.
کد خبر : 498777
ذاکر 1.jpg

جبار علی ذاکری در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا  در خصوص تعامل بین دانشگاه و صنعت خودروسازی و موضوع کم کردن فاصله‌های فیزیکی بین پارک‌های فناوری و مراکز صنعتی اظهار کرد:  تعاملات بین دانشگاه و صنعت سابقه طولانی دارد و دانشگاه همچنان این مسیر را ادامه خواهد داد. آنچه که در این میان از اهمیت بیشتری برخوردار است هدفمند کردن این ارتباط است.


وی افزود: مسئله‌یابی و مسئله‌محوری همواره جزو برنامه‌های راهبردی دانشگاه بوده است. در ارتباط بین دانشگاه و صنعت صاحبان صنایع و کارفرمایان باید تمایل خود برای همکاری با نهادهای علمی را بیش از گذشته نشان دهند. با وجود تمامی صحبت‌هایی که از سابقه همکاری صنعت با دانشگاه علم و صنعت مطرح شده است در حقیقت 8 تیر ماه امسال تاریخ آغاز مشارکت این دانشگاه با صنعت بود.


رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران بیان کرد: کشور امروز در شرایط خاصی قرار گرفته است و مشاهده می‌کنیم که قسمت‌هایی از صنعت خودورسازی به هیچ عنوان قادر به تامین قطعات مورد نیاز خود از کشورهای دیگر نیستند. از همین رو مواد و قطعات لازم برای ساخت خودرو باید در داخل کشور تولید شود. لذا شرایط فعلی را نقطه آغازی برای به صفر رساندن وابستگی صنعت خودروسازی به خارج از کشور می‌دانیم.


ذاکری ادامه داد: ارتباط بین پارک‌های فناوری و صنعت از قبل وجود داشته ولی به دلیل نبود هماهنگی لازم بین این دو مرکز علمی و صنعتی اشکلات زیادی در کار به وجود آمده است. اکنون دانشگاه به دنبال شناخت نیازهای واقعی صنایع است. پس از شناخت دغدغه‌های خودروسازان، نهادهای علمی کشور به همراه شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند زمینه لازم برای ارتقاء این صنعت را فراهم کنند.


وی خاطرنشان کرد: بنا بر پیشنهاد سرپرست وزارت صمت و وزیر علوم  انتظار داریم به زودی دفاتر همکاری مشترک دانشگاه و صنعت خودروسازی در محل کارخانه خودروسازان بزرگ کشور ایجاد شود. قطعا این موضوع می‌تواند زمینه تعامل بیش از گذشته صنعت و دانشگاه را مهیا کند.


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته