حل چالشهای کرونا با تکنولوژی/ اتوماسیون هوشمند مشکلات مشاغل را حل کرد
به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانشبنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اتوماسیون هوشمند بهعنوان ترکیبی از هوش مصنوعی (AI) و خودکارسازی، خدمات بسیاری برای ارائه دارد. از این گذشته، در مواقع بحرانی مانند شرایط کنونی، بیشتر سازمانها برای غلبه بر موانع ایجادشده توسط کروناویروس، به دنبال خدمات ارائهشده از نوآوریهایِ اتوماسیون هوشمند هستند تا برای دوران پساکرونا آماده شوند.
اقداماتی ازجمله اعمال قرنطینه و فاصلهگذاری اجتماعی که توسط دولتهای مختلف و تحت دستورالعملهای سازمان بهداشت جهانی انجام شده، موجب اختلال در خدمات بسیاری از سازمانها شده است. از این رو مشاغل و کسبوکارها تلاش میکنند کار خود را از طریق اتوماسیون هوشمند انجام دهند.
با توجه به اینکه کارکنان بسیاری از شرکتها دورکار شده یا در قرنطینه هستند و تنها تعداد محدودی در محل کار حاضر میشوند، بنابراین کارفرمایان میخواهند فرایندهای سخت و کارهای روزانه و تکراری را به راهحلهای هوشمند واگذار کرده تا علاوه بر کاهش سنگینی بار مسئولیت، بتوانند استراتژیک و خلاقانهتر عمل کنند.
اتوماسیون هوشمند یک فناوری غیرتهاجمی است که میتواند بدون ایجاد هیچگونه تغییر عمده در شرایط کنونی، بهراحتی در سیستمها ادغام شود.
بیشتر بخوانید: اتوماسیون هوشمند؛ از تشخیص زودهنگام کرونا تا کشف دارو برای درمان
در شرایط کرونایی حاکم بر جهان، اتوماسیون هوشمند میتواند با تقویت نیروی انسانی برای مقابله با کارهای وقتگیر و مستعد خطا، به کاهش چالشهای عملیاتی و بار هزینه کمک کند. از این طریق، این فناوری میتواند موجب بازده سرمایهگذاری (ROI) سریع شود.
معماری اتوماسیون هوشمند بهطور پیشفرض قادر است ضمن افزایش سرعت پردازش، وظایف عظیم مدیریت داده را کنترل کند.
صنعت گردشگری و مسافرت هوایی تحت تأثیر شدید ویروس کرونا قرار گرفته است. اقداماتی مانند اعمال قرنطینه و تعطیلی باعث شده افراد مختلف سفرهای کاری و تفریحی خود را لغو کرده و درخواست بازپرداخت کنند.
طبق گزارشهای موجود، یک شرکت هواپیمایی بزرگ در هفتههای ابتدایی بیماری کرونا، بیش از 120هزار درخواست لغو سفر یعنی در حدود 4هزار درصد افزایش نسبت به استاندارد ماهانه، دریافت کرده است. فرایند استرداد بهاینصورت بود که هر لغو سفر نیازمند بررسی و بازنگری بود تا مشخص شود آیا مشتری واجد شرایط بازپرداخت هست یا اینکه باید اعتباری برای رزرو مجدد سفر بعدی وی درنظر گرفته شود.
انجام دستی این کار زمان زیادی نیاز داشت، بهطوریکه بررسی هر پرونده 3 الی4 ساعت به طول میانجامید. همچنین وقتی این شرکت هواپیمایی 5هزار درخواست بازپرداخت را انجام داد، 7هزار مورد دیگر نیز اضافه شد. افزایش کارهای انباشتهشده منجر به کشمکش شد و کارکنان شرکت هواپیمایی نتوانستند از پس آن بر بیایند. بنابراین شرکت هواپیمایی، امکانات اتوماسیون را برای ساخت روباتها اتخاذ کرد.
سپس، طی یک هفته شرکت هواپیمایی روباتی ایجاد کرد که میتوانست تشخیص دهد آیا یک مشتری واجد شرایط برای بازپرداخت یا اعتبار هست یا خیر. بهکارگیری این روبات باعث شد کارکنان وقت بیشتری داشته باشند و به انجام کارهای پیچیدهتر برسند، چراکه این روبات قادر بود 4هزار درخواست را در روز بررسی کند.
اما مشکل به اینجا ختم نشد. برای اعضایی که همیشه در پرواز بوده و بهطور مکرر از این شرکت هواپیمایی استفاده میکردند، بازپرداخت فقط درصورتی به آنها تعلق میگرفت که اطلاعات نام روی بلیت با اطلاعاتی که شرکت هواپیمایی در پایگاه داده خود دارد، مطابقت داشته باشد. اگر مشتری بدون بهروزرسانی نمایهاش در پایگاه داده، نام خود را تغییر داده باشد، قبل از صدور بازپرداخت، به تغییر در پروفایل نیاز دارد. پیش از اعمال قرنطینه، این شرکت هواپیمایی حدود 19 کارمند تماموقت داشت که فرایند بهروزرسانیهای تغییر نمایه را انجام میدادند و وظیفه 9 نفر از آنها فقط تغییر نام بود. این روند شامل بررسی گذرنامهها، گواهینامههای رانندگی یا گواهی ازدواج برای تأیید صحت اطلاعات بود که بدون کمک اتوماسیون هوشمند، تکمیل آن حدود پنج دقیقه طول میکشید که به نسبت میزان بالای مراجعهکننده و درخواستکننده ، زمان زیادی را از کارمندان میگرفت.
بهمنظور کنترل این وضعیت، شرکت هواپیمایی از اتوماسیون و فناوری نویسهخوان نوری (OCR) بهره گرفت. این امر متعاقباً به شرکت هواپیمایی کمک کرد تا حجم عظیم دادهها را مورد کنترل و بررسی قرار دهد. درنتیجه کارمندان فرصت پیدا میکنند تا بتواند روی تفکرات سازندهتر برای چالشهای موجود تمرکز کنند.
علاوه بر این، اتوماسیون هوشمند در حوزه مراقبتهای بهداشت و درمان، ارزش خود را بیش از هر زمان دیگری اثبات کرد. بهبود تعامل و ارتباطات بیمار، ادغام سیستمهای آزمایشگاهی و انبار داده، فراهمکردن همکاری از طریق سرویسهای ابری، خودکارسازی فرایندهای دستی، آزاد شدن وقت کارکنان بیمارستانها برای تمرکز بیشتر بر روی کارهای ضروری، نظارت آنی روی زنجیره تأمین برای کسب اطمینان از وجود مواد آزمایشگاهی و دارو، تسریع آزمایشهای بالینی و بهبود نظارت بر رویدادها ازجمله خدمات و مزایای این فناوری است.
یک شرکت فناوری پزشکی برای ردیابی ابزارهای جراحی در تمام مراحل مراقبت از بیمار، اتوماسیون هوشمند را بهکار گرفت. جمعآوری دادهها از 156 بیمارستان نشان داد با اتخاذ این فناوری، کارکنان قادر به انجام اموری ازجمله تحلیل پیشگویانه در مورد خطرات آلودگی، امکان استفاده بهتر از داراییها، ایجاد سیاست دادهمحور و تصمیمگیری بهتر برای استفاده از منابع بودند.
همچنین، شرکتهای داروسازی جهانی در حال بهکارگیری اتوماسیون در فرآیندهای نظارتی، ازجمله کارآزماییهای بالینی و مراقبتهای دارویی هستند. برای مثال شرکت داروسازی «نوارتیس» (Novartis) از اتوماسیون هوشمند برای تکمیل فرآیند کشف داروهای جدید استفاده کرد و توانست چهار ماه زودتر از موعد به نتیجه برسد.
درحالیکه شیوع کرونا همچنان ادامه دارد و هیچکس نمیتواند تصور کند که عادی شدن زندگی روزمره ما چه زمانی میشود، چنین راهحلهای هوشمندی میتوانند برای مراقبت از مشاغل، کسبوکارها، کارمندان و بیمارستانها بهطور گسترده مستقر شوند. زمان آن رسیده که مدیران تجارت بر این اساس عمل کرده و از قابلیتهای اتوماسیون هوشمند برای کاهش چالشهای عملیاتی ناشی از ویروس کرونا استفاده کنند.
انتهای پیام/4112/پ
انتهای پیام/