دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 تير 1399 - 08:00

ویز به رانندگان اجازه می‌دهد احساس خود را به کاربران دیگر نمایش دهند

سازندگان اپلیکیشن ویز می‌خواهند ویژگی‌ جدیدی را به این برنامه اضافه کنند که احساسات کاربران را نمایش دهد.
کد خبر : 498721
ویز 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در یک سال گذشته سازندگان نرم‌افزار مسیریابی ویز(Waze) ویژگی‌های جالبی همچون راهنمای خطوط عابرپیاده، هشدار بیماری کرونا و دسترسی به سرویس‌های موسیقی را به این اپلیکیشن اضافه کرده‌اند.


حالا ویز به کاربران خود اعلام کرده است که به زودی این برنامه به قابلیتی مجهز می‌شود که احساسات رانندگان را نمایش می‌دهد. معمولا طراحان نرم‌افزارهای مسیریابی برای بروزرسانی قابلیت‌های این برنامه‌ها ظاهر آن‌ها را تغییر داده و حالت‌های کلی اپلیکیشن را دگرگون نمی‌کنند ولی ویز با اعلام تصمیم خود قصد ایجاد تغییراتی بسیار بزرگ را دارد.



به زودی کاربران اپلیکیشن ویز پس از وارد شدن به این نرم‌افزار می‌توانند علاوه بر استفاده از ویژگی‌های مسیریابی احساسات رانندگان را مشاهده کنند. یکی از مدیران ارشد شرکت ویز گفت: رانندگان در ترافیک مسیرهای پر رفت و آمد معمولا بی‌حوصله و عصبانی می‌شوند از همین رو طراحان ویز با نمایش احساسات رانندگان می‌خواهند گذشت و رفتارهای انسان دوستانه را بین کاربران گسترش دهند.


آمارها نشان می‌دهد سالانه هزاران تصادف رانندگی بر اثر عصبانیت رانندگان روی می‌دهد. این گونه حوادث علاوه بر خسارت‌‌های مالی ممکن است تلفات جانی زیادی را به بار آورد. کارشناسان فناوری معتقدند ویز با ویژگی جدید خود می‌تواند نظر کاربران زیادی را به سمت این اپلیکیشن جذب کرده و ارزش ویز را بیش از گذشته ارتقاء دهد.


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته