دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 تير 1399 - 10:07
شرکت خودروساز مطرح کره‌ای اعلام کرد؛

جمع‌آوری هزاران دستگاه اتومبیل‌ پریوس به دلیل نقص فنی

شرکت اتومبیل‌سازی مطرح کره‌ای می‌خواهد هزاران دستگاه از خودروهای هیبریدی پریوس را به دلیل نقص فنی جمع‌آوری کند.
کد خبر : 498517
خودرو 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، شرکت تویوتا قصد دارد تعداد 752 هزار دستگاه از اتومبیل‌های هیبریدی پریوس را به دلیل نقص فنی در سامانه نرم‌افزاری این خودروها طی اعلام فراخوان، جمع‌آوری کند. قرار است به زودی این اتومبیل‌ها از صاحبان آن‌ها در سراسر جهان تحویل گرفته شده و مشکلات‌شان برطرف شود.


بر اساس گزارش تویوتا خودروهای مدل 2013 تا 2015 و 2014 تا 2017 پریوس بیشترین مشکل را دارند. صاحبان این خودروها نسبت به عملکرد ضعیف سامانه نرم‌افزاری اتومبیل‌های پریوس اعتراض کرده‌اند. ارزیابی‌های اولیه و صحبت‌های رانندگان اتومبیل‌های پریوس نشان می‌دهد این خودروها در هنگام حرکت هماهنگی مناسبی بین سیستم هیبرید و موتور بنزینی برقرار نکرده و در مسیرهایی که راننده تمایلی به استفاده از سوخت فسیلی ندارد انرژی الکتریکی را به خوبی انتقال نمی‌دهد.



برخی از صاحبان خودروهای پریوس گفتند: نقص فنی این خودروها باعث ایجاد خطر در رانندگی می‌شود زیرا سامانه به صورت یکپارچه عمل نکرده و دستورات اشتباهی را اجرا می‌کند. صاحبان این اتومبیل‌ها می‌توانند تا پایان آگوست سال 2020 خودروی خود را به نزدیک‌ترین نمایندگی شرکت تویوتا انتقال دهند. تعمیرات سامانه نرم‌افزاری خودروی پریوس کاملا رایگان است.


کارشناسان فناوری معتقدند اگرچه چنین اتفاقی تا کنون برای بسیاری از محصولات  خودروسازان بزرگ رخ داده است ولی بروز نقص فنی در سامانه نرم‌افزاری اتومبیل‌های پریوس برای شرکت تویوتا که یکی از پرچمداران تولید خودروهای هیبریدی در جهان است قطعا خوشایند نیست و ممکن است تا حدودی اعتماد مشتریان نسبت به این شرکت را کاهش دهد. تعداد 256 هزار خودرو پریوس از کل اتومبیل‌های فراخوانی شده تنها در آمریکا هستند و باتوجه به برنامه‌ریزی این شرکت کره‌ای برای بازار کشور آمریکا باید منتظر ماند و دید مشتریان آمریکایی پس از این اتفاق چگونه با محصولات تویوتا برخورد کرده و چه تغییری در میزان فروش ایجاد این شرکت ایجاد می‌شود؟


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته